ik lees net in een ander draadje dat iemand altijd een kopie an aankoop van zijn horloge meeneemt op reis voor de douane ?
Doen wel meer mensen dit ?
ik lees net in een ander draadje dat iemand altijd een kopie an aankoop van zijn horloge meeneemt op reis voor de douane ?
Doen wel meer mensen dit ?
Ja, en vooral mijn electronica laat ik zien bij de douane compleet met type en serienummer gespecificeerd op een lijst die ik dan laat afstempelen en tekenen als gezien door de douane. Scheelt me altijd weer een hoop gezeur als ik van een lange reis terugkom en knorrig ben van de lange vlucht. (en dus niet zit te wachten op zo’n wijsneus)
Genesis
Is een goed plan!!
jur
Tja, tis misschien een goed idee maar normaal gezien is er nooit een probleem . Wel te verstaan natuurlijk dat je geen 5 horloges bijhebt of aanhebt ( idem ) . Ook in de doos is het alsof ze net gekocht is dus die laat je ook beter thuis , indien je geen papieren meeneemt . Als je 1 horloge aanhebt en geen in de andere bagage , of ook niet de doos , zullen ze hierover normaal gesproken nooit ofte nimmer vragen stellen . Idem voor electronica , alkan het wel zijn dat er bijvoorbeeld andere dan standaard letters op je keyboard staan en dat moet je misschien dit wel kunnen verantwoorden . Iets wat niet supernieuw is , meestal gebruikssporen en daar stellen ze dan ook geen vragen meer over .
Mijn ervaring is dat dat sterk afhankelijk is van welke bestemming je komt…
Lijkt mij logisch , maar ik kom steeds van Bangkok en eigenlijk heb ik nog nooit dergelijke problemen meegemaakt . Ik ben wel reeds gecontroleerd en buiten de te grote hoeveelheid sig werden er geen problemen vastgesteld ( laptop en gsm en horloge in bezit zonder aankoopbewijzen ) .