Double NA: Beauty & the Beast

Sinds ik me op een veiling mijn eerste horloges gekocht heb, heb ik er nog een aantal gekocht… (misschien herkenbaar voor sommigen…)
Ik heb me vooral op Seiko’s gericht, de techniek en styling staat me gewoon aan. Bovendien zijn ze goed geprijst voor een beginner. In mijn ogen een goede start.

Op een digitale veiling kwam ik een Seiko SNZJ05 tegen, maar op hetzelfde moment zag ik op een andere site iets heel anders staan. Een Diver, van Tropical Cyclone watches (TC-9). En wel een TC-9 1976 Divers Watch Full Titanium. Een hele echte Diver (tot 300m), maar wel met een NH35 movement aan boord. Maar eigenlijk is het design zo apart, dat het mooi is van lelijkheid. En voordat ik het wist, had ik beide horloges gekocht… (Nou ja, het was wel de bedoeling :blush:). Voor de SNZJ05 viel ik meteen voor het design. De compass-bevel, de wijzerplaat, de kleursetting, het klopte allemaal. Daar hoefde ik niet eens over na te denken. De TC-9, daar moest ik wel even over nadenken, maar dat had vooral te maken met de strap, die gemonteerd zat, maar ook met de wijzers, die een wat vreemde kleur en vorm hebben. Gelukkig werden ook de standaard bandjes meegeleverd, en daarmee komt het horloge helemaal tot leven. Vreemd hoe dat zo kan gaan…

En nu natuurlijk wat foto’s, om mijn aanwinsten te kunnen showen.
De Beauty:
Seiko SNZJ05
IMG20200821213610 IMG20200821205647

The Beast:
TC-9 1976 Diver Titanium

IMGP4517 IMGP4513

Wat ik wel vreemd vind, is dat de Seiko lichter aanvoelt, dan de TC-9, die van titanium is. Maar zou me daarop kunnen verkijken… Hoe dan ook, ik ben er erg blij mee.

10 likes

Bijzondere horloges, zie ik niet vaak. Tof hoor! Heel veel draagplezier! :+1:t2:

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

Gefeliciteerd met beide aankopen :+1:

1 like

dubbel de lol
Gefeliciteerd met de nieuwe Na beide.

Gefeliciteerd !
Aparte horloges

Erg mooi, gefeliciteerd!