Double red seadweller

Wie o wie, heeft er verstand van de double red seadweller?

Mij is gevraagd om informatie in te winnen en ik ben benieuwd of er enige expertise aanwezig is bij medeforumleden…

De eigenaar wil wellicht verkopen, ik heb hem op het hart gedrukt eerst informatie in te winnen alvorens in te gaan op voorstellen.

Groet Ger

www.doubleredseadweller.com

Op Rolexfoum zelfde vraag stellen, hier zitten een aantal eigenaren

succes!

gr

vncnt

Zonder echt deskundige hulp is dit vragen om problemen (en veel geld)… Hierbij red je het niet met hulp op afstand. Het horloge zal echt live beoordeeld moeten worden.\ door een kenner.

hans

Ik weet hier verder weinig vanaf, maar foto’s kunnen erg helpen.

Wel lees ik veel over dergelijke vintage rolexen, volgens mij gaan de prijzen van die double red seadwellers vanaf een euro of 15.000.

Dan heb je een twijfelachtig koopje zonder papieren…

Allen dank voor de reacties!

Hans heb je wellicht tips met betrekking tot kenners die hun licht er over zouden kunnen laten schijnen?

Als het goed is krijg ik binnenkort foto’s.
Het is voor een vriend van mijn broer en om eerlijk te zijn heb ik het horolge zelf ook nog niet gezien.

Iig dank voor de hulp

Groet Ger

Hallo Ger,

Wat wil je (of de verkoper) eigenlijk weten?

Ik ben geen kenner maar ik heb wel mogelijkheden om met je mee te kijken. Als dit nodig is lees ik wel een pb.

Gr. Roel

Beste Roel,

Het gaat eigenlijke om een algemene beoordeling, hij heeft inmiddels een aanbod gehad maar weet niet wat hij er mee moet.

Het zal waarschijnlijk wat warrig klinken maar zoals ik boven al schreef gaat het om een collega/vriend van mijn broer. Ik werd gebeld met de vraag of ik 'even’kon vertellen wat zo’n horloge waard is. Ik heb te weinig verstand van rolex, laat staan de dr sd dus ik dacht ik gooi het in de groep.

Voor hetzelfde geld zit hier een dr sd crack :wink:

Ik hou je aanbod in het achterhoofd, zodra en indien ik foto’s ontvang zal ik die uiteraard even delen (met toestemming eigenaar).

Groet
Ger

Wat wil je weten? Er is genoeg info over te vinden.

In ieder geval heeft hij iets heel moois in z’n collectie en de waarde is hoog!

Zoals ik al schreef, of er een rolex crack is die veel van vintage rolexen, en in het bijzonder de dr sd afweet.

Kan hem meteen naar Steiner doorverwijzen maar of hij daar nou een objectief advies krijgt durf ik te betwijfelen.

Groet Ger

Probeer het eens bij Bas. Absoluut ook een kenner en veel ervaring met DRSD

http://www.cosimo-online.com/nl

hans

Kijk daar heb ik wat aan :slight_smile:
Hans hartelijk dank!

Meer advies is altijd welkom.

Groet
Ger

vdschaaf Schreef:

Beste Roel,

Het gaat eigenlijke om een algemene beoordeling,
hij heeft inmiddels een aanbod gehad maar weet
niet wat hij er mee moet.

Het zal waarschijnlijk wat warrig klinken maar
zoals ik boven al schreef gaat het om een
collega/vriend van mijn broer. Ik werd gebeld met
de vraag of ik 'even’kon vertellen wat zo’n
horloge waard is. Ik heb te weinig verstand van
rolex, laat staan de dr sd dus ik dacht ik gooi
het in de groep.

Voor hetzelfde geld zit hier een dr sd crack :wink:

Ik hou je aanbod in het achterhoofd, zodra en
indien ik foto’s ontvang zal ik die uiteraard even
delen (met toestemming eigenaar).

Groet
Ger

Hoi,

Met deze info; een dubbele rooie zal gaar en afgedragen zonder documentatie iets van rond de 12k tot 14,5k doen. Wellicht een paar duizend minder als je echt (snel) wilt verkopen.

Maar als het een complete, hele vroege Patent pending is, of een Comex gerelateerd horloge dan is het fors (heel erg fors) meer.

Het gaat altijd om details en documentatie bij dit soort horloges (en hun verzamelaars) maar met de eerste drie cijfers van het serienummer, foto van de achterkant en de close-up van de wijzerplaat komen wij hier ook al een heel eind.

groet, Roel

Beste Roel,

Dank voor de bondige uitleg!!

Ik ga het allemaal doorgeven en mocht het een spannend verhaal worden dan hou ik jullie op de hoogte.

Groet Ger

laat maar komen die foto’s!

Besten,

Bij deze wat foto’s. Ik begrijp dat je weinig kan zeggen naar aanleiding van zulke onduidelijke foto’s maar ik heb de klok helaas niet ter beschikking om fatsoenlijke daglicht foto’s te maken.

Iig dank voor alle adviezen en mocht er nog iemand iets verstandigs te zeggen hebben dan hoor ik het graag :wink:

Ik vind hem prachtig, juist het feit dat hij niet mint is maakt hem nog stoerder dan hij in mint conditie zou zijn.

Groet
Ger

::o Das een hele vroege toch met de patent pending??

Ik ben heel benieuwd! Heb absoluut geen kennis op dit rode vlak, ben dus benieuwd wat onder meer Roel en Hans erover te zeggen hebben.

Mooi vind ik hem in ieder geval!

Wat een schoonheid!