De Revue Thommen gaat er sowieso uit, omdat ik uiteindelijk te weinig behoefte heb aan een dresser. Maar eigenlijk overweeg ik serieus om ook de Marathon er uit te doen, om vervolgens uiteindelijk te komen tot een kern-collectie van 3 horloges voor dagelijks gebruik (en daarnaast de Vintage en de Beater aanhouden).
Dat houdt in dat ik de Sinn UX en de Mühle Glashütte ga houden en er dus een derde klok bij wil voor de kern-collectie.
Ik neig naar een Speedmaster Pro, zodat ik een Quartz Duiker, een Auto Pilot en een Handwinder Chrono heb.
Een beetje “all bases covered” idee dus.
Nog verfrissende andere ideeën? Want ja, de Speedmaster is mooi en heeft een mooi verhaal, maar is ook wel weer de voor de hand liggende keuze (en een smak geld…).
Ik zou in ieder geval voor iets niet zwarts gaan om dat de rest al zwart is. (of mischien juist wel om alles zwart te houden?). Allemaal dingen om over na te denken.
Nou dat was een ander spoor wat ik in gedachten had. Alleen de Sinn UX als zwarte klok houden, ook de Mühle Terrasport er nog uit en op zoek gaan naar een mooie blauwe. It crossed my mind!
Hier kan ik redelijk opgewonden van worden bijvoorbeeld:
Ik houd sinds de eerste van deze maand bij welke horloges ik draag. Zo weet ik tenminste welke horloges ik het minst en meest draag. Als er dan een horloge weg moet, valt de keuze onherroepelijk op het minst gedragen exemplaar.
Is ook een optie: Sinn houden icm een sportieve dresser. Ik denk dan dat een Speedy too much is, dus dan zou ik op een 2 piece uitkomen. Ook geen gekke gedachte.