Ik twijfel over de aanslag van een Doxa. Zijn er hier bezitters op het forum aanwezig.
Aankoop via internet is de enige mogelijkheid maar dan wil ik wel zeker weten dat de maat goed op m’n pols past.
Thanks!
Ik twijfel over de aanslag van een Doxa. Zijn er hier bezitters op het forum aanwezig.
Aankoop via internet is de enige mogelijkheid maar dan wil ik wel zeker weten dat de maat goed op m’n pols past.
Thanks!
Aanslag zou ik niet doen. Aanschaf kun je rustig doen. Kijk even hier: http://forums.watchuseek.com/f34/ Maar het is wel positief gekleurd hier geloof ik.
Maar een echt duik merk met kwalitatief goede horloges.
Als je van de stijl van Doxa houdt is er verder niks aan de hand, de horloges zijn naar mijn ervaring zeer degelijk gebouwd. Onderdelenvoorziening is iets moeilijker, er zijn alleen dealers in de USA en de Carribean. Wel gebruiken ze gangbare ETA-uurwerken, die dus gewoon in NL geserviced kunnen worden. Doxa garantie geldt alleen voor de originele eigenaar, en is dus niet overdraagbaar.
Deze heb ik een aantal jaar met veel plezier gedragen, nooit problemen mee gehad.
Ik heb deze:
Via de website van Doxa gekocht in de US. Ik heb het horloge via importuitusa.nl gekocht omdat de dollar koers door Doxa wordt bepaald als je uit Europa koopt. En dat ging toen ik hem kocht over een verschil (2011).
Het horloge is erg goed en mooi afgewerkt. Fijne band ook wmb. Draagt prettig. Is wel een zwaar horloge. Kan het aanraden. Al draag ik het horloge zelf erg weinig. Maar dat is omdat ik toch minder met oranje heb dan ik eerst dacht.
Kan wel wat meer/betere foto’s maken als daar interesse voor is.
Hallo.
Ik heb onlangs een Doxa Sub GMT Sharkhunter gehad (geruild via dit forum) en doorverkocht via WUS. (foto’s kan ik je evt. mailen)
Ik heb er achteraf een beetje spijt van haha… ik vond dit toch wel een erg mooi, apart en goed afgewerkt horloge.
Onlangs op het punt gestaan er toch één te bestellen via Doxa. Ik twijfelde over het pittige bedrag incl. Tax en het kwam daardoor nu even niet op het juiste moment. Ik had net een Seamaster gekocht namelijk.
Ik sluit niet uit nog eens een Doxa te bestellen.
Succes met de beslissing.
Gerrit
Hi Alex, ik hoor veel verschillende geluiden, van uitstekend tot zeer matig. Gezien de prijs zou je alleen uitstekend verwachten maar dat schijnt nogal te wisselen.
OP WUS kun je heel veel draadjes vinden maar dan wel buiten het officiele Doxa-forum, binnen het forum wordt het niet zo op prijs gesteld. Hou er inderdaad rekening mee dat garantie alleen geldt voor de originele koper, deze is NIET overdraagbaar.
Qua looks echter kun je wat mij betreft geen foute keuze maken uit de collectie, zolang het maar de “originele” modellen betreft. Er is ook een hele lijn Doxa-modellen specifiek voor de Aziatische of Oost-Europese markt, totaal anders. Succes ermee!
Eric
Dank voor alle reacties.
Mijn oog is in principe gevallen op de 1200t. Vanwege de maat die mooi aansluit bij de klassieke modellen en omdat die maat het meest geschikt is voor mijn pols.
Zou kleiner vallen dan een 116610LN dus moet goed passen.
Nou heb ik begrepen dat je alleen vanuit de webshop kunt bestellen met alle bijkomende kosten enz maar ik heb ook gehoord dat je een Doxa Sub kunt ophalen bij de fabriek in Zwitserland.
Iemand daar meer info over?
Hi Alexander, even contact gehad met de Doxa-moderator op WUS. Je kunt een fabrieksbezoek aanvragen bij Doxa, dat kan een paar keer per maand volgens hem.
Daar is dan ook de mogelijkheid om alle modellen te bekijken, hier zitten ook modellen bij die niet op doxawatches.com staan, old stock en speciale limiteds.
Succes ermee!
Eric
Lijkt me wel gaaf… zou je dan ex. Tax kopen? Of moeten ze dat altijd afdragen?
Ik weet dat het er bij hoort maar baal altijd een beetje van die belastingen
In principe koop je klokjes in Zwitserland ex 10% belasting. Prijzen liggen wel wat hoger dan hier.
Ben net terug uit Lucern, en daar was het een flink stuk duurder.
Dit zal wel inderdaad…
Ach links om of rechtsom betaal je het toch.