Doxa, militair zakhorloge

Ook ik was op de Rikketik. In het pendelbusje, opweg naar de beurs, kennis gemaakt met Misha. Na de entree
ze we allebei een kant op gegaan met de verwachting dat we elkaar nog wel weer tegen zouden komen, maar
we hebben elkaar niet meer gezien. Robbie heb ik ook nog gezien, maar hij was zo druk bezig dat ik hem
verder niet wilde storen. Het lijkt me trouwens vrij lastig om al die grijpgrage handjes in de gaten te houden, Rob.

Deze Doxa lag bij een wat oudere man op tafel, die overigens nog meer interessante zakhorloges had liggen.
Ik meen dat er ook een zakhorloge van het Nederlandse leger lag. Wat me trouwens wel opvalt aan het
serienummer is dat het derde getal is aangepast. Waarom weet ik niet. Volgens mij heeft daar eerst een
zeven gestaan. Foutje van degene die de pons hanteerde? Het radium op de wijzers en indexen werkt
trouwens ook nog erg goed. Ik denk dat het uurwerk ook wel een schoonmaakbeurtje kan gebruiken, maar
ik moet eerst nog een ander klusje afmaken.

Groet, Mark

Leuk zakvest horloge Mark
De meeste militaire horloges hebben een zwarte wijzerplaat , met zo’n grijze zie je niet veel.
geleverd aan het Britse strijdkrachten in WW2 met G. S. T. P = General Service Time Piece
een algemeen gebruikt horloge voor hoofdzakelijk de landmacht.

groet,
André

Mooie aanwinst. Ik heb een zwak voor Doxa, ze hebben in het verleden hele mooie horloges gemaakt, vaak omdat ze de plaat zo simpel hielden, eigenlijk net als bij dit zakhorloge.

Mooi zakhorloge. Breguetspiraal, te zien door de korte regelsleutel (raquette), kwaliteitsuurwerk.
De correctie van het nummer maakt het een uniek stuk.

Ik zou de indices en wijzers laten bijwerken .

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Het is een prachtig horloge, een Collectionneur waardig. Veel plezier ermee (tu).

Orologio Signaturis Temporis

Ligt 't aan mij of heeft iemand met Tipp-ex gespeeld, die 3, 4 en 5 zien er uit of iemand 't er zelf op gekrast heeft, terwijl er nog een laag tipp-ex onder zit.

Leuke aanwinst (tu)
Zo te zien heeft iemand al eens de lume van indexen en wijzers vernieuwd, dat staat vanwege de kleurverschillen altijd een beetje vreemd (tenzij je alles ineens doet natuurlijk)

Mooi kaliber, ziet er wel wat stoffig uit, ben benieuwd naar je verslag van de revisie, hopelijk breekt er niks af :smiley: :smiley: !

Veel plezier ermee!

Groet,
Paul

Jullie hebben gelijk.:frowning: Dat had ik in alle euforie nog niet ontdekt. Zo zie je maar weer dat het herkennen van allerlei manco’s nog best moeilijk is. Het zal wel niet makkelijk zijn op de onderliggende witte vlekken bij de 3, 4 en 5 weg te krijgen. Ik heb trouwens geen idee waarom dat zo verkleurd is rondom die cijfers. Alsof er iets is aangebracht met een kwastje (voorstrijkmiddel :D) Als ik naar het horloge kijk is het lichtgevende materiaal op de 3, 4 en 5 inderdaad donkerder dan de overige getallen. De rest is denk ik nog wel origineel en zal wel radium zijn.

Hij is gelijk 500 euro minder waard :D:D