Doxa.. ? of!

In de zoektocht naar een mooi klokje voor iemand anders (zie andere thread) is mijn oog gevallen op de doxa sub. Nu is dit een prijsklasse waardoor dit merk buiten de mogelijkheden valtin de bewustre thread, maar… het heeft wel mijn eigen interesse…
Ik had voorheen niet gehoord van het merk. Google leert me dat het een gerenomeerd merk is, met historie. ze zijn mede verantwoordelijk voor het helium ventiel, zo las ik. Toch lees je bijzonder weinig over het merk. Ook hier op het forum. Waarom is dat ?
Doxa horloges zijn daarbij ook nog eens zeer dun gezaaid. Ik heb gezocht naar nieuw aangeboden horloges is nederland en de eu (DE bijvoorbeeld) maar nagenoeg niets afgezien van een aantal vintage modellen. Nieuw zijn ze te bestellen bij doxa zelf. Maar op de één of andere manier kan ik de grijze markt voor dit merk niet vinden, of bestaat deze niet ?
Hoe dan ook. Ik heb een kleine collectie die grotendeels uit rolex bestaat. Hetgeen me met name aantrekt bij het merk rolex is het icoon wat rolex is. Een krachtig merk met horloges die je een gevoel kunnen geven bij het dragen. De meeste andere merken geven me het gevoel net geen rolex te zijn (omega, breitling etc.) Gek genoeg geeft dit merk (ondanks dat ik het eerder niet kende en ze werken met eta ipvb manufactuur) me een gevoel van exclusiviteit en toch tegerlijkertijd hetzelfde gevoel van icoon zoals rolex dat kan.
Ik hoop dat men mij wijzer kan maken over dit merk en de verkrijgbaarheid.
Foto’s en wristshots welkom… :slight_smile:

Groetjes Michiel

Doxa is een mooi merk en idd zoals je al aangaf samen met Rolex de HRV ontwikkeld sterker nog Doxa was de eerste die het kon aanbieden aan het publiek. Pas twee jaar later kwam Rolex met hun eerste versie van de HRV op de markt.

Doxa staat ook nog bekend om het eerste duikhorloge met een oranje wijzerplaat welke beter afleesbaar is onder water.

Daarnaast natuurlijk herkenbaar aan de duikring van de Navy. Vind het zelf nog steeds jammer is dat deze foot is. Dit haalt, tot mijn ergenis, Doxa constant door elkaar. Zo ook bijvoorbeeld bij de modellen de 1200 zijn 1200meter diep, maar bij de 5000 is het feet.

Doxa is idd enkel nieuw vekrijgbaar bij Doxa zelf en houd daarbij rekening met ~26% welke niet te ontduiken is. Dit aangezien Doxa verzend op een standaard manier. Je kunt het horloge natuurlijk altijd wel ophalen en de grens over knallen! :slight_smile:

Verder zie je ze idd niet veel tweedehands, af en toe op ebay en onlangs is hier een hele mooie zwarte verkocht.

De 1200 staat bij mij op het verlanglijstje, maar dat zal nog wel even duren.

Succes!

Doxa is een prachtig merk dat gerund wordt door een stel mensen dat er vreemde ideeen op nahoudt: kritiek op hun merk op bijv. de merkpagina van WUS wordt door een moderator direct gewist… Zoek maar eens op TZ-UK naar ervaringen met Doxa!

Als je een Doxa probeert te bestellen via hun website, word je geconfronteerd met een volgende grap: als het op betalen in euro’s aankomt, bepalen zij de euro-dollar wisselkoers… Dat maakt je horloge nog wat duurder!

Conclusie: prachtig horloge, alleen gebruikt kopen. Op TZ-UK worden ze regelmatig aangeboden. Zelfs op dit moment staat er eentje te koop

Menno

Hmm, dit gelezen te hebben, zou voor mij toch de lol er wat af gaan. Ik zou zo’n Doxa dan al niet meer zo snel kopen. Ook 2e hands niet. Mensen die zo raar doen en niet tegen kritiek kunnen…

Hier een overzicht van te koop staande Doxa’s via de metazoekmachine elitedealseeker: http://elitedealseeker.com/index.cgi?searchword=doxa&category=watches&ageupperlimit=28&function=Search

En hier de reviews van allerlei verschillende modellen:
http://www.doxa300t.com/reviews.htm

Mooie onderscheidende horloges, succes met je zoektocht!

Eric

Hoi
Ik had 2 doxa’s,waarvan ik onlangs een zwarte Miltairy verkocht heb,de door thieuster genoemde punten kloppen,alleen behoren deze tot de verleden tijd. Ze hebben zich toch iets van de kritiek aangetrokken,persoonlijke ervaring: super contact rechtstreeks met Doxa,nette en snelle afhandeling,euro/dollar koers klopt,maar ze laten het wel van te voren weten, staat op hun site. Alleen als je een 2e hands koopt, de garantie is niet overdraagbaar!!
Op watch-lounge.de staat er geregeld een te koop. V.w.b. het horloge zelf; draagt zeer goed,afwerking idem.afleesbaarheid in het donker super.
Lees de revieuws op het Doxa Forum.
veel succes.
john