Doxa only (Deel 1)

Plaat lijkt wel wit zo! Gaaf ding hoor :clap:

2 likes

Uitstekend. Het is één van m’n prettigst dragende horloge’s, mede door de fijne snelverstelling in de sluiting. Ik heb er nu twee (300T’s) en beide lopen ook nog eens zeer secuur. Dus wel blij mee.

1 like

:star_struck: heerlijke knaller :star_struck::ok_hand:

1 like

Gr, HJR

27 likes

Zaterdag besteld, vandaag ontvangen. En wat ben ik blij met de 600t.
Stalen band ziet er erg mooi uit maar is nog niet op maat gemaakt.
Rubberen band vrij dik maar wel in verhouding met het horloge. Ik ben niet zo van het matchy-matchy vandaar een zwarte band in plaats van blauw. Ziet er top uit vind ik zelf.
De plaat is op foto’s mooi maar in het echt nog boven verwachtingen. Een mooie diepe donkere blauwe kleur.
Met name de combinatie van finishes is ook mooi. Polished, brushed kast en matte bezel.

23 likes

Wat een gave kleur eigenlijk zeg. Sinds kort ook echt verliefd op de SUB 300. Alleen echt een grote twijfel tussen de wijzerplaten (oranje, blauw en deze zijn favoriet :sweat_smile:).

Eerst maar eens wat horloges in de verkoop om ruimte te maken. Daarmee koop ik mezelf gelukkig iets van nadenk tijd, haha.

1 like

Ja, kleur bekennen is echt een ding bij het kiezen van een Doxa! Maar ‘tiffany’ is wat je wil natuurlijk😂

Welkom om te passen trouwens!

Gr, HJR

1 like

Gaaf man, gefeliciteerd!

En hoe vind je de hoogte, en hoe topzwaar hij is?

Ik heb de zwarte gehad. Wijzerplaat is dan erg klein t.o.v. De kast. Ik denk dat zo een searambler heel goed uit ziet

Misschien toch maar weer een doxa. Eerst ff wat andere duikers gaan passen is het idee

12 likes

Haha, daar was ik inderdaad al bang voor. Volgens mij kan je ook niet echt mis met de kleuren en heeft alles zeker iets.

Ik hou jullie op de hoogte. :wink:

Een van de weinige horloges waar de zwarte wijzerplaat geweldig past qua contrast met de kast!! Sexy as f#@k!

1 like

Ik heb hem gisteravond op de stalen band gezet dus ik kan voor nu even geen foto’s maken sorry. Maar….
Je vermoeden klopt. Niet heel comfortabel helaas door de dikke sluiting en band. De caseback is vrij dik, de lugs niet echt curved naar beneden en dan ook nog een dikke band. Dat zorgt voor iets te veel ruimte tussen pols en lugs. Jammer want ik heb hem het liefst op rubber. Misschien een andere band zoeken maar ik weet niet hoe het zit met de aansluiting aan de kast.
Het is zeker een min puntje maar nog steeds erg blij met het horloge. (Elke 2 minuten even kijken hoe laat het is, herkenbaar denk ik) :slight_smile:

2 likes

Dat heeft niet lang geduurd dan! Zonde. Waarom weer verkocht?

Kapot. Eerst hoorde ik de rotor niet en daarna liep die niet meer. Denk iets los gegaan in het uurwerk.

Had echt geen zin in garantie en reparatie gezeur dus maar retour

1 like

He bah dat snap ik wel ja. Dan ben je er snel klaar mee, bij een nieuw horloge.

1 like

Voor mij was de Searambler de eerste. Deze heeft maanden achtereen om de pols gezeten zonder tussenkomst van andere horloge’s. En dat wil wat zeggen. :thinking: :ok_hand:
Naast de “Prof” (oranje) uitvoering bijna net zo’n klassieker.
Succes.

2 likes

Wat zijn de eerste bevindingen met de Sub200 na een aantal dagen?

5 likes

Hier wat inspiratie…

7 likes

Op zijn minst een kleurrijke afwisseling tussen al mijn andere duikers en ook met de BOR-band ben ik heel tevreden. Ik heb er ook zwart rubber bij gekocht, maar dat laat ik nog even in de kast liggen.

Aardig gedaan hoe ze de band onder de kast hebben bevestigd. Het draagt heerlijk. Niet topzwaar, maar precies goed. Het bolle glaasje vind ik ook een aardig accent.

Blij dat ik voor de oranje heb gekozen.
Ik ben er heel tevreden mee!

16 likes

Hij staat je heel goed! Mooie aanwinst :ok_hand:

1 like