Sorry, ik zal me er niet meer mee bemoeien😁
Zie het maar als 2 verschillende rubber strap s
Originele is Cts
En Tropic.
Als je geen probleem hebt met de aansluiting op de kast met de Tropic dan zou ik een gele en zwarte bestellen. Ben je voor 125 klaar.
Zit alleen helaas geen snelsluiting op, dus altijd de Lugs afplakken! En zorg dat je een goed vorkje gebruikt.
En ik weet niet hoe dik je pols is maar als die bv 20cm is dan kan je een originele strap later los verkopen
De Doxa site vermeld:
Folding clasp with ratcheting wetsuit extension, only for rubber strap
Dus ik vermoed dat het dan ook niet zal lukken helaas…
Zeer vriendelijk maar dat is inderdaad niet de combi die ik voor ogen had
.
16,5cm. Dus knippen = houden denk ik…
Gaat voor velen te klein zijn. Het is wel de 39mm variant en dus voor mensen met kleinere polsen maar dan nog.
Aan mij kun je hem nog wel kwijt dan hoor tzt ![]()
![]()
Ik denk dat een gele tropic de betere keuze is.
Tsja dan is de kans op doorverkoop klein.
En ik vraag me af of je wel uitkomt met 16.5 , Denk wel dat je de Cts op zn kortste moet snijden. En dat is ook weer niet helemaal super met de Clasp breedte.
Kortom, keuzes ![]()
Origineel met Clasp voor 480 ?..
Ali Cts voor 20
Of Wolbrook Tropic voor 60 per stuk, maar die kan je ook op Ali kopen voor 15, alleen dan is vaak de kleur niet mooi, lees flets. En vaak ook te lang.
Gezien jou polsmaat en horloge maat denk ik dat een Tropic van Wolbrook prima staat en past .
Je moet het alleen wel mooi vinden.
Een Tropic staat wel lekker zomers en niet zo stijfjes als een Cts
inderdaad niet de combi die ik voor ogen had
Wel de helft ![]()
Echt belachelijk dat het zó duur is bij de Doxa, zelfs de helft is eigenlijk nog te duur ![]()
De originele rubberen straps van Doxa zijn inderdaad geprijsd. Ik weet ook niet of ik een nieuwe strap zelf zal aanschaffen. Als je er dan een hebt, is het wel erg lekker. Het is gewoon fijn dat hij goed aansluit bij de kast, die van die Sub 200 is ook lekker soepel.
Wellicht als je al een smalle pols hebt, tweedehands goed in de gaten houden. Dan is de kans natuurlijk groter dat de maatvoering nog goed zal zijn.
Foto voor de sfeer:
die van die Sub 200
En je hebt het ‘voordeel’ dat je met €260 klaar bent, bij de 200t/300t/300 moet daar nog een sluiting van €200 bij ![]()
Daar heb je een punt. Ook hoeft die natuurlijk niet op maat geknipt te worden.
Bedankt voor de vele reacties en suggesties iedereen!
Ik ga straks eens even proberen kijken wat mogelijk is / verkrijgbaar is met de door jullie gegeven opties ![]()
Luister Heren Doxa fans, ik heb ze allemaal geprobeerd, maar jullie weten allemaal dat er maar 1 keuze is die uiteindelijk die onrust wegneemt. En dat is het orgineel Doxa rubber bandje met sluiting.
Ja hij is duur maar hij past als beste bij het horloge.
Dus ik zou gewoon even door de zure appel heen bijten. Uiteindelijk kom je daar toch op uit. ![]()
Je kan ook nog een Isofrane proberen, maar ik denk dat die te lang voor je is.
En of ze die in 19mm hebben weet ik ook niet.
Hier de 300t op ali cts in geel. Ik vind het prima. Heb de oem sluiting voor het rubber al ergens op de kop kunnen tikken maar zelfs dan vind ik de 260 voor het originele rubber nog te gortig.
Kan ook prima op (kaufmann) tropic.