Doxa only (Deel 2)

16 likes

22 likes

Rambler’s zijn de fijnste.!! :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Net binnen, en wat een contrast met de ingetogener CREPAS - ook met zilverkleurige wijzerplaat - die ik vandaag om had! Veel meer ‘in your face’ en aanwezig. Heel tof, op een heel andere manier :star_struck:

Voor nu even op een losliggende band; ik moet nog heel veel moed verzamelen om die rubber Doxa-band op maat te maken… :scissors: :scream: :sweat_smile:

12 likes

Oh ja, dat ie 2 mm dunner is merk je goed > heel prettig wel!

1 like

13 likes

Die “turle” kasten zijn het populairst volgens mij. Ik ben nog niet om, kan iemand de aantrekkingskracht ervan uitleggen? Waarom zijn die zo gaaf?

(Ik ben pas een half jaar besmet en moet nog veel leren)

1 like

ik vind juist de 600T kast vorm veel gaver maar die hype stamt natuurlijk een beetje af van gousteau en het verhaal erachter.

maar nu ik de 600T heb staat een 200T/300T wel op het lijstje.

Ik dus ook, vandaar de vraag

1 like

Da’s toch niet uit te leggen, is een gevoel.

Ik vind het design van de turtle kast mooi en omdat de kroon er zo mooi veilig in ligt.

11 likes

12 likes

Gaaf man! Gefeliciteerd :partying_face::diving_mask:

1 like

Toen ik de eerste keer een Doxa zag, met turtle kast en BoR, dacht ik: “Mooi om een ander z’n pols, maar niets voor mij”

Fast forward: zelf één om de pols :joy:… Het is de 200T die me over de streep heeft getrokken door de maatvoering. Draagt ook enorm comfortabel :ok_hand:t2:.

2 likes

Klopt! Kleeft aan de pols met rubber strap!

Yes, de band van de 300T past er inderdaad op, zoals gehoopt/verwacht!

14 likes

Maar ik hou ‘m voorlopig toch maar op rubber.

12 likes

En als ik toch bezig ben

5 likes

Nou dat ligt een beetje aan je leeftijd. Mijn vader had een Seiko 6139-6012 die heeft ook een tonneau case. Het is een zeer elegant design typisch jaren 60 en 70.
Het is een mooie vloeiende vorm. Die op elke maat pols goed staat,
Dit is voor mij dè mooiste horlogevorm, die in veelvariaties door talloze merken gebuiken deze vorm.
De Speedmaster heeft er ook een beetje van gebruikt en de Omega

![

Constellation C-shape van Gerald Genta. .

5 likes

Staat m goed Roy!
De wijzerplaat komt veel beter uit nu :heavy_check_mark:

1 like