De andere:
Wat denk je wie die dingen inelkaarzet?
De melkboer? ![]()
Het is de eerste keer in de 10+ jaar dat ik met horloges bezig ben dat je een Sellita SW200 of ETA 2824 niet zou mogen opstarten met de rotor. Ik zou zelfs eerder zeggen van niet te vaak met de kroon op te winden omdat dat een zwakke plek is voor problemen (heb ik nog gehad met een 2824 van Tudor). Je moet er natuurlijk niet als een gek mee staan schudden, maar dat geldt hoe dan ook voor elk mechanisch uurwerk
.
Misschien heeft die dat instructieboekje wel geschreven? ![]()
Ja die is leuk hè, was ooit m’n eerste Doxa, ben destijds afgehaakt door de oranje wijzer, Rick Marei had wat mij betreft direkt de nieuwe lijn mogen doen met witte wijzers, als ik ooit nog eens een versie tegen kom met een witte wijzerset…
Misschien komt het ook doordat mensen als een jecko aan die kroon lopen te rossen.
Bij 5 slagen handmatig opwinden gaat die van mij lopen. Ik geef hem nu 10 slagen en dan zet ik de tijd gelijk. Dan dragen. Het probleem doet zich wat ik vooral lees het meest voor bij te veel spanning op de veer cq radertjes, dus tot de max opwinden. Het uurwerk heeft ook maar een pr van 38 uur. Denk dat je met 10 a 15 slagen haast op de helft zit. ![]()
Heb eerder de Doxa 300t Professional gehad en verkocht…(stom)
Nu zit ik te twijfelen over de 300t aquamarine. Ben bang dat de kleur na een tijd mij niet meer aan gaat staan.
Ervaringen van eigenaars?
Als je twijfelt niet doen.
Het is in elk geval niet mijn keuze als eerste Doxa.
Een Searambler, een Professional of een Caribbean. Zou ik eerder kiezen, waarvan de Carribean mijn eerste Doxa sub300T was.
Het is de Doxa “Frogger” geworden. Sandblasted kast en band op basis van de 300 Beta.
Krijg om een of andere reden een error als ik een foto wil plaatsen. Kijk even op insta Hodinkee!
Wijzerplaat is tof! De bezel is niet helemaal mijn ding.
Wijzerplaat, kast en band is prima ![]()
![]()
Wijzers vind ikzelf minder
Bezel , weet ik nog niet … misschien moet ik daar ff aan wennen ![]()
Cool ding wel die frogger. ![]()