Goeienavond!
Ik weet 't, de duikring …
Eitjes gekookt?
8 minuten, hardgekookt …
Goedemiddag Doxa vrienden!
Er is een sluiting voor de rubberen banden onderweg, twee sluitingen zelfs. Een van Ali (die ik hopelijk niet nodig ga hebben en dus waarschijnlijk weer terug ga sturen) en een echte Doxa sluiting, opgestuurd door @Harmjan. Deze gaat met 99,98% zekerheid bij mijn 300T passen! Dinsdag op de deurmat, PostNL kennende, en dan ga ik klussen met het rubber. Zin in.
De bandjes liggen klaar.
In afwachting van het boek, wat gisteren van de pers is gerold, kwam ik vandaag een PDF tegen die volgens mij voor elke Doxa Sub liefhebber ook het lezen waard is: Klik.
Lekker plaatjes kijken, enne …
Veel leesplezier!
Ja wat een ding is dat he.
Ja tof he! Ook erg leuk dat hij gewoon beschikbaar is gemaakt als PDF. Van Squale is er niet zoiets he? Zou ook best mogen vind ik.
Mooi, dankjewel! Leuke tip om tijdens de vakantievlucht wat tijd te doden.
Goedemorgen!
Fijne zondag …
Ik heb het nog niet kunnen vinden en ik zoek altijd naar dit soort leesvoer als ik een nieuw merk ‘ontdek’. Over Squale is behalve het bekende verhaal van Von Büren en de familie Maggi niet veel op papier gezet en al helemaal weinig tot niks over de details ‘door de jaren heen’.
Doxa leeft (m.n in the US of A) meer en daardoor krijg je iemand als Peter McLean Millar - de auteur van de PDF en het boek wat onderweg is - die gaat uitzoeken waarom de lumepip van de 300T plots zwart is gemaakt en waarom het font op de wijzerplaat op enig moment weer hetzelfde was als bij de eerste uitgaven. Hij heeft het over het HEV, dat tegen de bovenkant van de kast zit ipv. mooi in het midden etc. etc. Ik vind dat soort geneuzel over details leuk. Daarnaast het verhaal over de bijdragen en controversen met Synchron en de familie Jenny. Over de kleur oranje, de ‘J’ in de vis, de duikring, Aqua Lung en daarmee de bijdrage van Jaques Cousteau. Er is veel over te lezen en leren.
En dat vind ik wel leuk!
Oeh, tnxs, dat was net de voorzet die ik nodig had om deze knuppel hier ‘s in dit hok te gooien…!
Deze ligt in de horlogedoos wél gemoedelijk naast de Doxa, maar heeft ze destijds in de echte wereld aardig op de kast gekregen:
… alsof jij een voorzet nodig hebt!
Ik vind deze Military overigens best wel fraai! De uitvoering van Doxa (‘Army’) vind ik wat saaier ogen, zij waren wel eerder met het prototype. Zeggen ze. Haha. Mooi verhaal toch?
De kroon van de Synchron, het meest zichtbare verschil tussen beiden, zou mij wel tegenhouden om deze te kopen. Ik krijg altijd van die ‘eeltplekken’ bij een ver uitstekende kroon en dat vind ik niet zo tof. Bij de Doxa valt 'ie wat meer in de kast en door de vorm komt 'ie (bij mij) niet tegen de pols, net zoals bij de 300T. Heb jij daar geen last van?
Wat dat betreft ben ik ook wel fan van de kroon op vier, zoals bij de 1521.
Plaatjes voor de sfeer …
(Foto’s geleend van Doxa.)
Die van Alie past niet, de springbar gaatjes zitten verkeerd.
Oké, dank je wel voor de heads up. Die gaat dan sowieso retour!
Ik was toch eigenlijk al wel van plan om uiteindelijk voor de echte te gaan maar ik moest nog wel even wennen aan de prijs van een nieuwe …
… ach ja.
Ik heb hem bij Ali met ‘Choice’ gekocht dus hij kan straffeloos weer terug en met een weekje of twee staat het geld weer op de rekening.
Ik vind die blauwe plaat toch ook wel héél erg fraai hoor!
Dat issie zeker! Ik heb altijd een Doxa willen kopen, maar er was altijd wel een ander model dat voor ging. De Speedy, bijvoorbeeld. Maar nu ben ik trotse eigenaar van 2 iconische Doxa modellen!
Een sub 300T Caribbean en een sub 300 Divingstar en ik heb moeite om andere modellen te dragen.