Inderdaad een beetje mosterd na de maaltijd, die Synchron is fraai gedaan. Getuige ook de vele ‘afgeleide’ modellen die je best regelmatig ziet langskomen.
Benieuwd hoe deze met het Doxa stempel wordt ontvangen. Toch het origineel.
Gr, HJR
Inderdaad een beetje mosterd na de maaltijd, die Synchron is fraai gedaan. Getuige ook de vele ‘afgeleide’ modellen die je best regelmatig ziet langskomen.
Benieuwd hoe deze met het Doxa stempel wordt ontvangen. Toch het origineel.
Gr, HJR
eens… Het was ook een steek in de rug actie van boefje Rick Marei na vertrek bij Doxa (maar goed we zijn buitenstaanders in dat verhaal) maar hoe dan ook moet je hem de erkenning geven voor het vele moois wat hij ons gegeven heeft
Dit is helaas het gevolg van de keus van Doxa om te proberen uit de niche markt te stappen. En zeg hier echt niet mee eigen schuld begrijp me goed. Helaas, als je wordt gezien is namaak het eerste gevolg…
Dank! Heb ‘m zeker nog, al weken onafgebroken aan mijn pols haha!
Prachtig exemplaar!!
Er gaat natuurlijk niks boven het origineel, top man
Dit kan ik beamen. Mijn Synchron Military loopt ongeveer 2 seconden keer dag achter.
Zeker! Een oranje Tropic staat ook goed.
Mischien is het in dit topic al eens besproken, of nog erger vloeken in de kerk. Ik vind het vintage ontwerp van de Doxa 300 en hoger, zeker i.c.m. een bol (plexiglas?) glaasje, echt geweldig.
Eén detail staat mij iedere keer tegen om er helemaal idolaat van te worden: de naar mijn zin te smalle uurwijzer. Wie kan mij op andere gedachte brengen, of ben ik niet de enige afvallige
Waarom zijn moderne Doxa’s op de tweedehands markt nog zo duur?
Ik zat even rond te kijken op andere platvormen voordat ik de knoop doorhak om een nieuwe te bestellen.
Hier viel het mij op dat (ook door Nederlandse verkopers) gedragen Sub 300t’s te koop staan (niet een speciale editie) voor 2000,- terwijl de nieuwprijs 1890,- is? Überhaupt zie ik er geen onder de retail prijs terwijl ze bij Doxa gewoon op voorraad zijn.
Mis ik iets?
Waar kijk je dan?, want tweedehands voor boven list heb ik ze buiten chrono24 nog niet gezien.
Uhrforum.de staat er volgens mij momenteel ook eentje te koop voor enigszins schappelijk…
Ik heb die van mij gekocht bij een bekende en zeer goed bekend staande Nederlandse handelaar voor 200 euro onder de nieuwprijs. Horloge is een klein jaar oud en verkeert in nieuwstaat. Ook de 300 T had hij kort daarvoor nog te koop voor een paar honderd euro onder list.
En volgens mij stond er kort geleden ook hier op het HF nog een te koop voor een aantrekkelijke prijs.
Moet volgens mij dus kunnen voor een leuke prijs.
Kennelijk een stijl-kenmerk bij die modellen. Ik kan het ook niet mooi vinden. Dan vind ik zo’n korte blokkige uurwijzer zoals bij de Army mooier.
Ben je niet in de war met de 300? Zonder T? Die zijn namelijk wat duurder dan de 300T.
Nee! Ik snap dat daar verwarring vandaan kan komen inderdaad maar er staat op het bekende horloge verkoop platform een Sub 300T Aquamarine gedragen en wel (geen jaren 60 vintage) te koop voor 1995,- ex verzendkosten.
Ik zit al langer een beetje te windowshoppen en in het verleden zag ik dit ook regelmatig voorbij komen. Vroeg me af of ik iets over het hoofd zag, dat ze misschien in het verleden duurder waren?
Ja chrono24 inderdaad! Is dat dan iets gebruikelijks specifiek voor dit platform? Haha
Hoe bedoel je? Want op chrono24 wordt meestal belachelijk hoog in gezet…
Ja maar ook boven de retail prijs? Bij een model dat je gewoon bij Doxa zelf met 1 klik kan bestellen en gewoon op voorraad is? Dan ben je als verkoper op chrono wel erg treurig.
Voelt een beetje alsof ik bij de Appie een pak melk koop voor 1,-. Dan de helft eruit drink en het een week laat staan om vervolgens op marktplaats te zetten voor 2,-.
Klopt, maar zouden er ook niet mensen zijn die “gewoon” een leuk horloge op de kop tikken en verder niet kijken dan hun neus lang is?
Dus niet bevangen met het horloge virus😂