Amen. De plaat en wijzers van de Army (en de Synchron Military hommage) komen uit een andere dimensie
ja, je bent de enige die het dan niet begrepen heeft. Bij een duikhorloge is de minutenweergave het belangrijkst tov van de bezel. Vandaar dat er bewust gekozen is om de minutenwijzer groter te maken dan de kleine.
Stonden of staan hier op het forum ook gewoon voor onder list. En ook elders. Chrono24 is geen goede plaats om een idee van realistische prijzen te krijgen helaas.
U heeft het zelf niet helemaal begrepen. Bij de minuutwijzer van de afgebeelde Doxa, en vele andere duikers, gaat het vooral om de kleur oranje.
De verhoudingen tussen de wijzers zijn mis, volgens mij.
jammer maar je hebt het mis. Het is niet alleen het oranje. Maar goed wie ben ik, slechts een jarenlange Doxa eigenaar en fan.
Dat schrijf ik ook niet. Zie dit eens. Ik durf er een pink slip wedje op te leggen dat de kleur oranje belangrijker is, dan de grootte.
Een minuutwijzer is altijd groter.
Dus?
I rest my case.
‘The minute hand is “outsize” because that is mainly what divers look at when underwater’ > https://www.ablogtowatch.com/watch-reviews-doxa-sub-300-sub-300t/
negeer functie blijft heerlijk…
Dat hoeft toch niet aan jou te liggen?
Maar ik vind ‘m ook ieletjes, de uurwijzer.
Nee hoeft ook niet en ja mooi ieletjes is niet lelijk
Ik zie heel veel oranje
Kijk, een onderbouwing zoals het hoort. Niet op de man, maar met een bron.
Bedankt voor de info. Onderstaande bijvangst legt (mij) uit wat de reden voor de gepatenteerde dubbele index is. Leuk om te weten!
“One of the other iconic elements of the watch is the patented unidirectional metal bezels that include one ring for a 60-minuter counter and another ring for an NDL (no-decompression-limit) scale that is (was) imminently useful for divers ascending back to the surface who don’t want to get and decompression sickness.”
Leuk al die kekke kleurtjes, maar ga je er als (klassieke) duiker ook graag de diepte mee in? Ik heb er mijn twijfels over. De waarheid zal in het midden liggen en (voor Doxa) de combinatie van contrast en verschil in grootte (micro pikkie ) zijn.
Zeker leuk, en de diepte in dat kan alleen met een fatsoenlijk horloge zoals een sea dweller, marinemaster of een seamaster 300, daar gebruik je niet zo’n rammelbak van een Doxa voor, das meer iets voor liefhebbers van hele dikke minuten wijzers, fel gekleurde wijzerplaten en eigenlijk algeheel blitse over de top 70ties fibe!
Dus als dat het allemaal niet is kan je beter afhaken in dit Doxa only draadje
Ok, de mazzel
Ik zie heel veel oranje, moet goedkomen