Ik heb even een vraagje over de Doxa Sub 200, wat wellicht het volgende horloge zal gaan worden. Ben wel toe aan wat kleur haha.
Ik zat net wat reviews te kijken, maar zag bij een review van SoCal Watch Reviews dat de vis op zijn kroon hetzelfde is als de dial (printscreen van zijn video):
Ik dacht altijd dat de vis oranje was. Is dit nu veranderd en heeft het visje dezelfde kleur gekregen als de dial, of is dit alleen bij deze Aquamarine?
Is bij de huidige versies inderdaad veranderd. Weet niet precies wanneer, maar bij de release was de kroon altijd voorzien van oranje logo. Nu is ie inderdaad in de kleur van de dial.
(je ziet t net op mijn foto, maar heb ff geen betere bij de hand)
Allemaal goede keuzes! Al vind ik de aquamarine en divingstar met hun witte lume en zwarte wijzers wel de tofste. Iets moderner en het datumvenster beter in balans. Maar oranje bij Doxa is ook
Hij is groot, vooral hoog. Maar dat vind ik ook wel weer het gave ervan. Een beetje zoals de SKX draagt, maar goed te doen.
Ik heb ook de rubber band bij maar nog niet geprobeerd. Bracelet zit uitstekend. De kast is zeer uitgetekend, mooie hoeken, ceramic bezel heel mooi. Dat blauw ook
Grappige is dat ik de Seestern als hommage heb geprobeerd en die beviel goed. Toch is de Doxa net weer ietsje groter. Zowel de band als de kast.
Heb de laatste dagen met wat meer belangstelling gelezen over Doxa. Mooi merk voor duikershorloges, met een bijzondere historie. Vanwege de bijzondere kastvorm en de eigenschappen van met name de stalen banden en de Luminova is dit juist een merk dat je graag voor aanschaf irl wil zien en passen, ondanks kennelijk soepel beleid m.b.t. retour (geen ervaring mee). Maar tot voor kort in Europa vrijwel uitsluitend online verkoop voor dit merk. Echter, juwelier Altherr in Keulen (altherr.de) is nu AD voor Doxa. Dat is voor veel Nederlanders niet vreselijk ver uit de buurt. Niet alle kleuren, banden en bezels voor alle typen voorradig. Maar kennelijk wel voor elk type voldoende in huis om te kunnen passen en dan de gewenste kleur en band te bestellen.