Doxa only

Beetje proppen. Die halve mm per kant zie je amper!

Hoe bevalt deze? Ik overweeg om de aquamarine variant te kopen maar ik lees dingen over matige lume en bandaansluiting. Benieuwd naar jouw ervaring!

Jammer dat je ze zo weinig ziet in Nederland. Prachtige horloges.

1 like

Dat mag van mij zo blijven. Het is een “Dark Horse”.

Alleen bekend bij echte liefhebbers.

3 likes

8 likes

Het is geen commerciële mega klapper dat klopt, ik vind het nog steeds een leuk gegeven dat ik jaren geleden eens een Clive Cussler roman tegenkwam op een camping in zo’n openbare boekenkast.
Vervolgens komt dan in het verhaal Dirk Pitt’s z’n Doxa voorbij, vanaf dat moment werd ik er door gegrepen alleen al door de naam, ik had het horloge zelf nog nooit gezien ( pre internet tijd ook).
Pas een hele tijd later eens wat afbeeldingen opgezocht en vanaf dat moment is Doxa niet meer uit beeld verdwenen.
Mooi dat alleen al een naam tot de verbeelding kan spreken en niet te vergeten ik heb er na ruim 30 jaar eindelijk eentje in mijn bezit, blijkt maar weer lezen is goed voor je!

11 likes

Haha. Had mijn verhaal kunnen zijn.
“As he checked the orange face of his Doxa divewatch”
is een frase die vaak voorbij komt/kwam.

1 like

Ja dat!
https://images.app.goo.gl/Bur52v8899Ypz1aF6
Deze was het…

Wellicht toch maar eens een keer zo’n boek lezen. Zijn ze de moeite waard buiten de link naar Doxa?

1 like

Tja. Literair niet van hoogstaand niveau. Op het strand met vakantie prima!

1 like

Actie met een biertje voor de tent waarbij de Doxa de meeste diepgang krijgt😁

2 likes

Psies dat

1 like

Haha. Ik lees ze alleen in het engels.
Toen ik dit las: “100 meter en sluiten” in het kader van een sonar beeld, dus in het engels stond er “100 yards and closing” zakte mijn broek af. Sindsdien nooit meer een vertaling!

5 likes

Zoveel scheelt een yard niet met een meter hoor…:wink:

Ik was zelf fan van Desmond Bagley maar ga Clive cussler nu ook eens lezen doordat ik een Doxa heb.

Eeuhm nee. Maar mijn haren gingen overeind van het “sluiten” ipv “closing” …

Tja dat is wel te letterlijk idd. Beetje in de categorie: “De poep slaat de ventilator.”

Op zich moeilijk te vertalen als dit een titel van een boek is. Maar ik lees ook Engels net zo makkelijk gelukkig.

Wie weet op een dag …
Het komt even niet lekker uit nu :slightly_smiling_face:

1 like

Bevalt heel erg goed. De lume is in mijn ogen meer dan genoeg (geen super Luminova though). Als ik 's nachts wakker schijnt de lume nog voldoende om de tijd af te lezen.

Qua bandaansluiting: geen OEM banden, zoals de tropic op de foto’s die ik hier eerder plaatste, passen maar net, doordat de lugs erg kort zijn. Voordeel is echter wel dat, door de korte l2l, hij kleiner lijkt de dragen dan de 41mm die hij is.

M.i. zijn bovengenoemde nadelen verwaarloosbaar ten op zichte van het draagplezier. Zeker een aanrader!

Het enige miniscule minpuntje voor mij (maar dat is smaak) is dat de BoR iets meer getapered had mogen zijn.

2 likes

Een paar weken geleden is deze Aubry era SUB 600T NOS toegekomen…


Laat het een goede start van het weekend zijn!

13 likes