Doxa only

Ben ik het met je eens :sweat_smile:

1 like

Thx! Op een aantal plaatjes op het web vond ik de kleur wel erg in your face, maar dit is fraai!!

Kleinigheidje, maar ik blijf het jammer vinden dat ze het logo op de kroon niet in bijpassend aquamarine hebben uitgevoerd.

Gr, HJR

1 like

spanning stijgt… hij is aangekomen in Nederland…

2 likes

Weet iemand of je alleen de sluiting van de 300 BoR band kan kopen?
Die zie wel als een upgrade tov de oude sluiting op mijn ‘1200T’.

2 likes

Ik zou er even een mailtje aan wagen richting Doxa, je weet nooit toch…

1 like

Inmiddels even de zoekfunctie gebruikt op doxa website (zag namelijk geen accesoires oid staan).

Los te koop voor 190e … pff.

Nog even checken of dat dan incl. de laatste links is, anders wordt het omzetten lastig.

Iemand hands-on ervaring met de oude vs de nieuwe sluiting?

1 like

Yessss daar is ie dan





30 likes

Mooi combi hoor!

1 like

Iemand een tip voor goede stevige dunne pushpins? De dikkere pushpins van de BOR past niet op de rubberen strap en de dunne die er nu inzitten is goedkope troep… De manier hoe deze strap op de kast zit zorgt voor extra spanning en daar wil ik goede dunne pushpins voor hebben.

Mooie stoere band voor van de zomer.

1 like

De geschiedenis van mijn Doxa Sub1200t nr 104


Zoals eerder genoemd had ik tijd over en was ik eens nieuwsgierig naar de geschiedenis van mijn Doxa Sub1200t Searambler nr 104/1200. Na een gedegen stuk research is het volgende eruit gekomen.

Productiedatum
In eerste instantie was de inschatting dat mijn Doxa van ongeveer 2016 was, dit was op basis van het nieuwe type (MK2) BOR die erop zat welke in 2015 uitgebracht was op een 2e serie Sub1200t’s.

Qua productie datum is de eerste serie sub1200T’s tussen 2009-2014 geproduceerd waarbij gesuggereerd wordt dat alle 1e serie sub1200T’s in 2009 geproduceerd zijn in 1 batch. Deze kon je destijds kopen op een Rubberen strap zoals de mijne gekocht was of op de eerste serie BOR bracelet (MK1).

Bij controle heeft mijn horloge een productie datum van April 2010 zoals aan de binnenzijde van de caseback vermeld staat en is daarmee een 1e serie sub1200t.

De reden voor een 2e serie sub1200t’s was vanwege tegenvallende verkopen van de opvolger, de sub1500. Er is in 2015 besloten om een heruitgave te doen van de sub1200t en deze keer zou deze geleverd worden met een MK2 bracelet welke tevens los te koop was voor 289 dollar.

Aankoopdatum en aantal eigenaren
Het horloge is aangekocht door 1e eigenaar (naam laat ik achterwege), woonachtig in de staat Utah Amerika, in September 2012. Verkoopprijs was 1890 dollar.
De Sub1200t serie werd binnen 1 dag geleverd vanuit Oostenrijk!

In totaal heeft het horloge 9 eerdere eigenaren gehad waarvan 2 professionele duikers die het horloge gedragen hebben op meerdere duiken.

Uurwerk
Er werd onterecht gedacht dat dit horloge een Sellita SW200 uurwerk zou hebben. Mogelijk reden voor deze gedachte was dat men dacht dat de 2e serie in 2015 SW200’s zou bevatten omdat ETA waarschijnlijk niet meer zou leveren. Doxa heeft echter op 27 mrt 2015 aangegeven dat ook de 2e serie het 2824-2 ETA uurwerk zou krijgen, gelijk aan de 1e serie.

Bracelet
In juni 2016 is de MK2 bracelet aangekocht en is de rubber strap verkocht of weggedaan.

Onderhoud
In 2016 laat 4e eigenaar het horloge reguleren en testen op waterdichtheid alvorens deze te dragen bij
meerdere duiken. In 2018 heeft horloge een full service gehad door Doxa, hierbij is tevens de verf in de bezel letters bijgewerkt.

Afgelegde afstand
Vanaf het moment van aanschaf tot de 10e eigenaar (dat ben ik) inclusief service bij Doxa in 2018 heeft het horloge minimaal 66.287 km afgelegd. Hierbij is het horloge in landen als Amerika, Canada, Zuid Afrika geweest (woonplaatsen vorige eigenaren).

En dat is een samenvatting van de gevonden geschiedenis van mijn Doxa Sub1200t. Verdere details laat ik bij mij want het is verbazingwekkend en eng hoeveel details je terug kan vinden als je goed zoekt. Denk hierbij aan woonplaats, baan, werkadres, duiklocaties, familiefotos etc. En dat was al bekend voordat ik contact heb opgezocht met de voormalige eigenaren.

Als laatste wilde ik deze foto nog delen van 1 van de vele duiken die hij meegemaakt heeft. Foto is genomen in Barbados.
Diving in Barbados

18 likes

Heel mooi, maar hoe kom je aan al die info??

1 like

80% Google en 20% van de eigenaren zelf. Klinkt vaag, sorry daarvoor, maar als je maar weet hoe je moet zoeken dan kun je heel veel vinden. En het kost natuurlijk ook nog uren om door zoekresultaten te ploeteren.

1 like

Dat glas is zo lekker.

18 likes

Mooi werk verricht dan!

1 like

Iemand???

De originele Omega push pins zijn geweldig. Dun en toch sterk. Je koopt een setje bij s&c voor, uit mijn hoofd, 7 euro.
Veel geld voor pushpins, maar het geeft je ook een hoop zekerheid om de pols.

2 likes

Top bedankt… ehhh kan je dat ook online bestellen? En bedrag vind ik prima. Horloge is veel meer waard en wil zeker weten dat ie blijft zitten.

1 like

Even chatten op de s&c website. Ze reageren in mijn ervaring erg snel.

1 like

Staat erg goed!!

1 like