DOXA SHARKHUNTER update

In mijn schaarse vrije tijd probeer ik nog wat projecten te voltooien. Langzaam gaat het de goede kant op met de Doxa.

Wijzers en wijzerplaat zijn zo goed als klaar.

Mede door Paul K. die voor het ontbrekende veertje zorgde, kon het uurwerk weer helemaal in elkaar en loopt ie

Kastje en achterkant waren al een beetje klaar.

Herkennen jullie die irritante blauwe envelop …?

En zo zou het ongeveer moeten worden:

Overigens heb ik er ook nog seiko onderdeeltjes bij gebruikt. De springbars zijn van een Monster, deze zijn namelijk 2,5 mm dik ipv de normale 1-1,5mm. Daarvoor heb ik de eindjes van de Fat spring bars een beetje moeten afdraaien. Bijkomen voordeel: de open ruimte tussen band en kast word iets kleiner

Ziet er gaaf uit joh! Alleen de datum doet het (nog) niet? (Of heb ik gewoon niet goed gelezen?)

Dat gaat de goede kant op Lucien. Goed werk overigens.

Volgens mij is de laatste foto alleen de wijzerplaat in de kast gezet en die houdt ie met zijn vingers vast. Dus het uurwerk en de achterdeksel zitten er nog niet op

knap werk Lucien! (tu)
Goed te zien dat je het uurwerk weer voor elkaar hebt gekregen!

Heb je de wijzers en wijzerplaat zelf opnieuw met luminova opgemaakt? heel fraai gedaan!

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Groet,
Paul

PS: heb jij dat nou ook: die vervelende blauwe enveloppen doen altijd zo’n aanslag op je banksaldo, snappen ze niet dat je die centen veel beter kunt gebruiken voor de aanschaf van iets nuttigs, zoals horloges?! :smiley:

ERRUG mooi !!!

Ziet er prefect uit lucien, heel mooi. Ga je straks de rest van deze doxa familie ook proberen te vangen?

Yaffle

Tot nu toe heb ik alles zelf gedaan.
Geeft inderdaad veel voldoening…:D:D

Vwb het aanbrengen van de Superluminova viel dat wel mee aangezien de indexen iets verhoogd op de wijzerplaat liggen, als je penseel maar klein genoeg is.
De wijzers had ik al een aantal keer geoefend met ander spul maar ik was niet tevreden met het resultaat van het normale verfwerk op de wijzers.

Op de foto zit het uurwerk er inderdaad nog niet in en houdt ik de plaat met mijn vinger in de kast.

Ik zou inderdaad wel meer leden van de vintage Doxa duikers willen scoren, helaas is dat vrijwel onmogelijk, er word enorm veel voor een oude doxa duiker betaald. Zeker in goede staat. Bedragen tussen 800 en 1000 USD zijn redelijk normaal.

Voor een oude Doxa chronograph word een bedrag van 2 Speedmaster professionals betaald en dat is me wat veel.
Met de nieuwere types heb ik niet zo veel.

Leuk project en een keer wat anders. veel plezier ermee.

Mvg Dennis.