Doxa sub 200; doen of niet?

Allereerst even een foto!

Er is vrij abrupt wat budget vrij gekomen om wat leuks te kopen. Nu gaat dat soort budget bij mij al vrij snel op aan horloges en vandaar dat er nu ook weer wat begint te kriebelen!

Ik mis nog een soort van zomers horloge naast mijn huidige collectie … iets waar je niet teveel geld aan kwijt wil omdat het enigszins niche is, maar kwalitatief wel goed is …

Nu is mijn ook gevallen op de Doxa Sub200 in het turquoise met de rubberen band. De specs zien er goed uit, maar zijn er forumleden die een doxa in het bezit hebben en zijn die tevreden over hun horloge?

Ik ben benieuwd!

13 likes

Geen Doxa kenner maar die turquoise ziet er echt top en lekker zomers uit. Heb zelf naar een 300 gekeken maar ben nu voor iets anders gegaan.

1 like

=Turquoise absoluut, maar ook best wel aanwezig en kun je snel zat zijn. Ik zou een wat meer onder de radar kleur kiezen.

Edit: was geen antwoord op de vraag :grimacing:

Ik vind ze wel gaaf, maar zou dan wel save gaan zitten en de rechter nemen (is overigens niet echt zomers). Wil je echt iets zomers probeer dan een spb213 te bemachtigen.

Met een doxa juist voor een felle kleur gaan. Anders kies je een ander horloge lijkt mij.

Irritante vind ik dat je deze niet even kunt bekijken bij een juwelier en korting bij doxa schijnt niet meer mogelijk te zijn.

De aqua blue en de gele zijn mijn favoriet.
b0f1bae38d04b4a496e28ce55e4e50e4bcdc7560_1_690x459__01

13 likes

Ik zou eerst eens wat reviews op youtube bekijken … prijs kwaliteitverhouding lijkt matig voor deze instap Doxa.

2 likes

Doen! Ik heb 'm in het oranje en vind het een geweldig horloge. Zeker in de zomer, maar met een zwarte band ook in de winter.

5 likes

Een Doxa hoort geel of oranje te zijn!

17 likes
5 likes

Heeft @C-A-B er niet een? Meld u, alstublieft! :slight_smile:

1 like

Korte versie: Band is cheap. Lume is snel uitgedoofd en van het uurwerk is alleen de rotor gedecoreerd.

Schilt weer minstens 15min gewauwel van een of andere dude. :sunglasses:

18 likes

Vind z’n reviews best vermakelijk maar jouw samenvatting klopt helemaal :joy:

Kleurenkeuzes wijzerplaat wel gaaf.

5 likes

Als het om behoudener kleurstellingen gaat heb ik idd al wel mooie horloges in mijn collectie dus voor mij is het uitspringen van kleur wel belangrijk … ben alleen wel benieuwd of de kwaliteit goed is tov van de prijs :blush:

1 like

Ik zou de nieuwe Halios kopen @ ForaSec

2 likes

“Lume is snel uitgedoofd” … als je dat als kwaliteitsstandaard aanhoud moet ik mijn DJ41 ook maar snel verkopen :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Hoorde ik vandaag ook een collega over met louter goede verhalen… zal eens kijken!

1 like

doorsparen voor een Sub 300 of 300T lijkt mij. en anders voor Rond de 1500. Een oris 65 diver of Squale sub 39mm. In deze prijsklasse is de heeft de Sub 200 me niet kunnen overtuigen door de slechte lume. Dat moet gewoon in orde zijn.

2 likes

Ken jij die horloges qua bouwkwaliteit ook? En prima? (Los van de kleur)

Als je t over de lume hebt … ik heb een OP39 gehad en nu een DJ41 … misschien dat het bij de Rolex sportmodellen ander is, maar mijn Oris aquis en Breitling cold geven behoorlijk meer licht :blush:

Edit; de sub300 is een model wat mij gewoon niet aanstaat … vind het te “lomp”

Doxa’s? Ja, die zijn prima joh.

Deze vind ik mooier:

Ik vind de band en sluiting ook goedkoop. Dat zijn echt van die uitdecatalogusvandefabrikantgeplukte dingen met alleen een eigen logo erop. Daar zit niks van Doxa zelf aan of in.

Op rubber, helemaal top!

8 likes