Doxa Sub 300 spring bar

Hi!

Ik ben opzoek naar een vervangend paar springbars (spring bars?) voor mijn Doxa Sub 300. Nu kan ik alleen niet vinden welke maat tip ik moet hebben? Gewoon de standaard 20mm of werken fat bars ook?
En de volgende vraag is, waar kan ik kwalitatief de beste vinden (ik ga er mee zwemmen) die ook nog snel leverbaar zijn?

Een boel vragen!

Alvast bedankt,

Ik heb al een aantal keer bij André (@Horloge24) veerpennen gekocht.

Meestal koop ik Omega pennen, omdat ik daar vertrouwen in heb. Zijn een tikje duurder dan die van Ali maar geeft - bij mij - meer vertrouwen. Geef ook even aan of je ze voor rubber/leer of voor staal nodig hebt, de eerste zijn iets langer. Ik denk dat je standaard ‘double shoulder’ pennen nodig hebt, maar ik heb geen idee of Doxa afwijkend is. Bij een bandbreedte van 20mm is 1.8mm een soort van standaard met een tip van, uit mijn hoofd gezegd, 0.9mm. Fat bars zijn volgens mij typisch een Seiko dingetje. Ik heb geen idee of die gaan passen.

Succes! :diving_mask:

1 like

Seiko fat bars zijn zonder schouder, 2,5mm op de schacht en 1,1mm aan de punt. Bij de meeste niet-Seiko duikers passen de punten dus al niet in de gaten en bij een hele hoop banden gaat die 2,5mm ook al erg moeilijk tot helemaal niet.

2 likes

Mijn ervaring is dat het Doxa service team vrij snel reageert op een e-mail / vraag via het webformulier. Wellicht kunnen zij jouw voorzien van een passend setje bandpennen.

Als je gaat duiken wil je, denk ik, exact passende pennen. Althans dat zou ik willen.

1 like

Bedankt allen! Heb een setje besteld bij STRPS en een mailtje gestuurd naar Doxa. Dan weet ik in elk geval zeker een setje te hebben voor m’n vakantie.

1 like

Ik heb de originele van m’n Sub 300 Carbon vervangen door andere met double shoulder, zodat losmaken eenvoudiger gaat (en minder kans op krassen dus).

Het zijn inderdaad standaard 20mm push pins

1 like