Doxa sub 300t of 1500t?

Ik ben al een hele tijd vrij gecharmeerd geraakt door de Doxa Sub. Enerzijds spreekt de (huidige) 300t mij enorm aan, anderzijds heb ik schrik dat hij toch iets te klein zal lijken (42,5 mm, met een dial van 27 mm). 1500t heeft als afmeting 45 mm (met een dial van 30 mm) maar is dan weer 16 mm dik.

Wie heeft 1 van deze horloges en kan mij wijzer maken? De omtrek van mijn pols is 17 cm. Een Seiko Monster is voor mij perfect van maat. De 300t lijkt dus de logische keuze, maar zou er mogelijk toch veel kleiner kunnen uitzien omdat de bezel slechts 39 mm breed is.

Qua kleur heb ik overigens al de keuze gemaakt: het zal de Sharkmaster worden :sunglasses:

4 likes

17cm? Sowieso de 300t.

1 like

:thinking: Sharkhunter

2 likes

:joy: Idd, de Sharkhunter. Niet de Sharkmaster.

Ik heb hetzelfde dilemma. Maar 100% de 300T. Die nieuwe krengen zijn wel 2,5k duur. Dat is wel sip, dus ik kies voor een oude 300.

1 like

Valt wel mee toch? :wink: De 300T is €1890, de 300 is 2,5k

3 likes

Weest welkom om te passen :+1:

3 likes

Mooi hoor. Draagt ie ook comfortabel op die BOR bracelet?

1 like

Die met het platte saffier zitten het dichtst tegen de oude aan. Die hadden een vlak glas.

Voor sommigen de reden om die versie te kiezen en ook omdat ze wellicht een plat glaasje mooier vinden.

Ik vind de 300 met het double domed saffier wel mooier ookal is het niet de originele configuratie.

600 meer voor een double domed crystal is wel een forse meerprijs er vanuit gaande dat dat het enige verschil is. Maar ik denk dat ik er wel voor zou kiezen.

@AlainV

Ik zou met een 17cm polsomtrek ook voor de 300 gaan. :+1:

1 like

Jazeker :+1:

300!!

Heb je de nieuwe 300 (zonder t) in de kekke kleurtjes al gezien? Kost 2,5k en chronometer grade uurwerk. Had ik mijn 68er niet gevonden dan ging ik ervoor.

Dit is mijn vintage op mijn 17cm pols:

Op foto lijkt zo’n Doxa Sub snel te groot op de pols, maar irl is dat helemaal niet zo. Valt perfect. Ook niet te klein hoor.

2 likes

Dan heb ik verkeerd zitten koekeloeren op hun website :joy:

1 like

De kleine.

45x16mm is gigantisch, al helemaal op zo’n smalle pols

Ik heb deze die andere heb ik ook gepast maar veel te klein voor mijn pols !
Oké ik heb een pols van 20 cm.
Maar ik vind het een Shark Master!

4 likes

Danku allen voor de bijdrage. Ik overweeg nu inderdaad eerder de 300t.

:wink:

1 like