Zeker, zal er wat detailfoto’s bij maken ook.
Ik begrijp je keuze volkomen, doch had je óók voor het ‘schaduwverhaal’ van Jacques Cousteau kunnen gaan.
Dat is namelijk die film - met de marine-bioloog Steve Zissou -met de Vostok Amphibia om zijn pols.
@Duikersliefhebber: heb die film-titel nog ff voor je opgezocht. Die luidt “Life Aquatic (met Steve Zissou).”
Mijn hemel, indrukwekkende cast maar wat een mega foute film zeg.
Tsja, het is niet voor niets een komische parodie op het leven van Jacques Cousteau met de Doxa om zijn pols …
Nou, hij’s eindelijk binnen hoor. Eerste wat me opvalt is dat de rubberen horlogeband flink dik is en echt super strak meeloopt met de contouren van de kast. Super comfortabel is het niet in mijn geval, voor het laatste gat is mijn pols net te klein, voor het op een na laatste gat weer net iets te krap. De sluiting van mijn Oris Aquis Relief met rode rubberen band heeft in de gesp de mogelijkheid om kleine aanpassingen te maken. Maar goed, die is dan ook bijna een mille duurder. Daarom heb er ook een stalen band bij gekocht, want ik zal 'm denk ik alleen maar in de zomer op rubber dragen.
De afwerking is zeer netjes, mooie scherpe lijnen en de oranje kleur is echt de bom. Ik heb 'm nieuw gekocht (op rubber) voor €1.050,- en voor dat geld krijg je een een lekkere opvallende donder om je pols die niet te groot valt. Hij draagt wel hoog en zinkt niet lekker in de pols net als een Seiko duiker zoals m’n MM300 SLA021, maar goed dat wist ik van te voren. Ik vind het een leuk ding dat weer lekker wat kleur toevoegt aan m’n collectie.
Jaaaaa, wat prachtig
Ziet er goed uit en ontzettend zomers. Denk dat je blij wordt als je er naar kijkt.
Zal deze echt zelf moeten gaan passen om te kijken of er een match tussen mijn pols en deze Doxa is. Ben wel erg te spreken over het model.
Dank dank voor het delen!
Geen dank, als je vragen hebt, stel ze gerust.
Net even de stalen band erop gezet en die voelt wat “flimsy” aan, een beetje zoals de originele SKX007 Jubilee band. Zeker niet de €260,- waard die je ervoor moet betalen. Tegenwoordig zitten ze op een NATO strap. Als je een keuze hebt, ga dan voor de rubberen versie als die je goed past. Na een uurtje omgehad te hebben valt het mee trouwens, het moest kennelijk even wennen.
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Dit zal niet Doxa’s best verkopende model zijn denk ik… ik lees vooral negatieve dingen erover. Jammer want het uiterlijk vind ik wel cool, een beetje hoekig als een jarentachtigautootje.
Ach, de negatieve reacties die ik las toen ik dit exemplaar overwoog zijn hoofdzakelijk meningen. “Ik vind”, “ik denk”, etc. Laten we eerlijk zijn, voor een horloge van rond de 1300 euro retail krijg je iets met historie, een goed uurwerk dat makkelijk te servicen is en een eigenwijze (niet 13-in-een-dozijn) uitstraling wat opvalt. Ik heb er wel een klik mee. Of het een blijver is weet ik niet, maar ik wil al heel lang weer een oranje wijzerplaat en de 300 vind ik een “bulky motherlover” en deze past gewoon meer bij mij. Simpel, vrolijk, eigenwijs en anders. Net als z’n baasje.
Prachtig horloge hoor! Ik wik en weeg al heel lang richting exact deze uitvoering, maar stiekem toch iets teveel gelezen over het groot uitvallen van de 600T.
Wat is jouw polsmaat? Meen dat ik dat niet heb gelezen hierboven.
En vooropgesteld, veel plezier met deze NA natuurlijk!
Wederom dank voor het delen! Op staal ist ie ook prachtig. Alles went uiteindelijk .
Vind het denk ik wel mooi dat er een goede keus is tussen drie soorten banden.
Jazeker, de rubberen band is dik, dat is badass (imho), de band zit bij de vouwsluiting dubbel. Vind je het (nog) fijn zitten (bij de sluiting) / is het niet té dik aan de pols?
Tof ding, gefeliciteerd. Heb je hem toevallig ook al op een tropic geprobeerd?
Mijn polsmaat is 21cm, maar de 600T valt zeker niet groot, eerder klein juist.
Inderdaad, badass phat. Het is wat dik aan de onderkant inderdaad, maar het went vrij snel merk ik. Die vouwsluiting heb ik totaal geen last van.
Dat is nogal mijn verschil, mijn 17,2cm om jouw 21cm, dat wordt toch maar eens passen ergens tzt. Dankjewel!
Mijn zoon heeft een 17.4cm pols, past prima en de kast valt er niet buiten. Met rubberen band erom is het wel te lomp op een 17cm pols. Op staal, geen enkel probleem.
Vandaag ook weer de hele dag op rubber om de pols. Lomp (sluiting) is een woord, maar ik merk er niets van.
Thanks! Nog niet, moet dan nog wel even op zoek naar een tropic in de juiste kleur oranje. Heb nog wel wat andere oranje straps liggen, zal eens kijken morgen.