Doxa SUB 600T ervaringen?

Beste mensen,

Al enige tijd loer ik naar de Doxa SUB 600T Whitepearl. Ja die witte met een witte band, iets anders/ tegendraads in m’n collectie, über zomers en ik vind Doxa gewoon cool.

Not my picture :point_down:

Nu zijn de afmetingen van de Doxa best ruim, met een slordige 14mm hoog en met 40mm kan het een beste pukkel zijn. Met de dikke (nice) fkm rubberen band met enorme vouwsluiting kan dat ook een beste puist zijn onder je pols. Enfin, genoeg overwegingen die je alleen kunt checken door het horloge te passen. Genoeg reviews te vinden op YouTube :point_down:

Ben er daardoor wel bijna uit, dat door m’n pils van 19cm het best zal passen maar ben nog niet helemaal overtuigd. Helaas geen Doxa verkooppunt in Nederland (toch?).

Heeft iemand hier ervaring met de Doca Sub 600T die wat overwegingen kan toevoegen aan mijn besluitvormingsproces?

Dank u dank u op voorhand.

5 likes

Zat er onlangs geen verkooppunt in Limburg?
Het Doxa topic al even doorgekeken?

Hij is idd wel aanwezig, en alhoewel ik minder van de grote horloges ben, ben ik toch steeds heel tevreden met hem. Het past gewoon.

Je mag de mijne wel even passen. Tis alleen de blauwe.

3 likes

Ik heb de searambler uitvoering gehad. Cool ding maar ergonomisch niet over nagedacht. Dat ding ligt super hoog op je pols door de hoog geplaatste lugs. Om het horloge een beetje op dezelfde plek te houden moet je de band strak zetten. Anders gaat hij schuiven.

Nadat ik mezelf er eerst van had overtuigd dat het prima was moest ik na een tijdje toch toegeven dat het hem niet ging worden… Niet comfortabel.

1 like

Niet dat ik weet, zal het dubbel checken.

Uiteraard het Doxa topic doorgenomen.

Heb je ook de rubberen band erbij? Ik twijfel of ik hem ook op staal wil, rubber is mijn uitgangspunt.

Dank voor het aanbod!

Ah, ja, dat hoor ik ook meer. Heb je smalle(re) polsen?

Ja de rubber band heb ik erbij, alhoewel
Ik hem altijd op staal draag.

1 like

Nah, wat stom. Ben daar een half jaartje geleden nog geweest. Leuke zaak btw. Zal eens rap contact zoeken.

Many many thanks en stom dat ik dat zelf niet heb gevonden.

1 like

Kiekt, ben toch niet helemaal gek geworden. Op de store locator van Doxa zelf staat Bouwman er niet tussen.

Ik heb een vintage 600T op een 19.5 cm pols gepast en dat ging prima en ik heb een ronde pols.

Sowieso wel aan de dikke kant, zeker met een nato eronderdoor.

Verder prima. De vintage en de huidige 600T zijn volgens mij exact dezelfde maat dacht ik.

Een witte 600T is trouwens een hele gave zomerknaller idd! :+1:
Als ik het niet over een andere boeg had gegooid met een pvd zwarte Squale dan had deze witte 600T het ook kunnen worden.

1 like

Gewoon even bellen, dan weet je meer :grin:
Doxa is geloof ik wel bezig om wat verkooppunten te krijgen in Nederland. Of je kan/mag Doxa verkopen als je via een bepaalde importeur inkoopt. Weet niet precies hoe het zit, maar hopelijk wordt het voor ons mogelijk om ze ergens te passen. Ik denk dat de kaart in ieder geval niet echt actueel is haha.

1 like

Ze hebben we een prijsverhoging doorgevoerd en de standaard band is nu een 2-piece nato geworden.

Of dat zo mooi is op die klomp vraag ik me af.

1 like

Ervaring niet maar wel een heerlijke zomer topper om te zien :facepunch:

1 like

Bouman heeft ze, maar nog niet alle modellen. Zijn in aantocht.

1 like

Dat is goed nieuws! Passen = weten hè.

Ik heb heel erg (lang) getwijfeld tussen de White Pearl met stalen lunette en wit rubberen band en de Professional met oranje rubberen band en ceramische lunette. Uiteindelijk toch overstag gegaan voor de oranje versie en daar gelijk maar een stalen band bij gekocht. De band heb ik binnen en voor die 260 euro valt die me wat tegen eerlijk gezegd. De Sub 600T zelf moet nog binnen komen.

Ben erg benieuwd, want ik lees er wisselende dingen over en heb 'm vanaf de plaatjes gekocht. Ik heb alleen al jaren een itch voor een oranje duiker sinds ik mijn oranje Monster aan mijn zoon gegeven heb en deze komt al zo lang keer op keer weer boven borrelen, samen met de Tag Heuer Aqua Racer 300 Professional die ik op het laatste moment toch maar in het blauw gekocht heb. :sweat_smile:

3 likes

"Ik heb alleen al jaren een itch voor een oranje duiker sinds ik mijn oranje Monster aan mijn zoon gegeven heb …’

Waarom dan toch niet gewoon eenzelfde Oranje SKX007 Monster wéér gekocht ? :smiley:

1 like

@Duikersliefhebber :wink::+1:

1 like

Oh, da’s een verhaaltje, ga maar even zitten. Eigenlijk omdat die uitvoering (de Orange Monster gen 2, de SRP309) amper nog te vinden is en als je er al eentje ergens treft, dan vragen ze er hetzelfde voor (of soms zelfs meer) als voor die Doxa Sub 600T. Ik ben ook niet voor de SKX met oranje wijzerplaat (da’s de 011 geloof ik) omdat ik al een 007 heb. Tja, dan maar voor de oorspronkelijke bedenkers van de oranje wijzerplaat gaan en da’s toch echt Doxa.

Stiekem dus toch ook wel een beetje vanwege de historie. Ik hou van verhalen (ben soms ook lekker langdradig, net als nu :rofl:) en Jacques Cousteau is mijn jeugdheld en door hem ben ik gaan duiken en daardoor is weer mijn passie voor duikhorloges begonnen. Hij droeg weliswaar de Sub 300, maar toch. Cousteau en Doxa hebben samen een lange historie en dan is dat wel leuk om in de collectie te hebben. Dit is ook de reden dat ik me op het laatste moment bedacht toen ik die En hij is net als de Monster lekker eigenwijs, anders en gegarandeerd gespreksvoer voor op feestjes. Hou’k van.

2 likes

Ik ben erg benieuwd, hoor en zie graag je ervaringen. :raised_hands:

1 like