Ik zeg: doen!!
Te groot, in die zin: te dik. 14,15mm dikte zou prima zijn op een 42,45mm case.
Wat ze nu hebben gedaan is een soort van topzware Boldr Venture, eh, Zenith Defy, eh, duiker maken die tot overmaat van ramp nog shrouded lugs heeft ook.
Brrrr. Portie, fikkie.
Uiteindelijk wil je toch de 300. Met bol glas.
Vergeet je nou alweer de Zodiac Seawolf en de Omega Marine?
Want de Ploprof kwam 18 jaar te laat om een pionier te zijn, en de Doxa 300t kwam ook pas in 1967 uit. Da’s zelfs 2 jaar na de 62MAS.
Kom op. Elk merk wat je een dag een beetje cool vindt tot pionier bombarderen… Doe eens niet.
Gauw weg uit dit topic dus
Ik stond al in graziger weiden, maar iemand riep me naar kassa zes.
Maar nu ik toch terug ben: Watskeburt met die gimmick van die diagonale logo plaatsing? Brrrr.
Ik ging net aan m’n antwoord beginnen, maar dit dus
Ik weet dat hier een “historisch gezien” reactie op zal komen maar besef goed dat we historisch gezien ook geen kledij droegen en ik klederdracht, om het mild uit te drukken, een grote vooruitgang vind.
Dat is een fair tegenargument maar zelfs in dit geval verkies ik de aangeklede versie, vermoed ik!
Ja, en desondanks zeg je:
Nou, ik vind het uiterlijk wel heel erg leuk haha Maar ja, dat vind ik van de 300 ook
Er staat er nu ook een te koop in die hippe trendy Tiffany blue, dus ik kan meedoen met die hype haha. Best leuk om te proberen of het ook iets is. Als je een echte Doxa neemt, verzenden ze hem niet uit Zwitserland? Scheelt je weer import.
Volgens mij gebruikt Doxa een Sellita ST200 in de meeste horloges en is inderdaad gebaseerd (sommige zeggen ook wel een clone van) op een ETA 2824movement. Dit is een prima uurwerkje. Heb het ook in mijn Divers 65 zitten.
Nope, haal de T weg: Yup
Zodra ik het bericht van RLC las wist ik dat jij achter het toetsenbord zou vliegen, en terecht. Want ik wil hier graag nog even aan toevoegen dat Omega eerst met een ander duikhorloge kwam. Omega kwam namelijk al in 1932 met de Omega Marine. Zoals Fat C al aangaf.
Daarna kwam Panerai in 1936 met hun eerste onderwater horloges, gemaakt voor de Italiaanse marine. Namelijkde Radiomir.
Blancpian en Zodiac kwamen in 1953 om de bocht kijken en in 1954 kwam Rolex pas aankakken met hun versie van een onderwater horloge.
Eens, prima dat je iets mooi vind maar kom dan niet met allerlei onzin aan om ons en vooral jezelf ervan te overtuigen dat iets ‘‘cool’’ is.
Ps:
kun jij dit woord nooit meer gebruiken, dit is namelijk de enige echte big daddy
(zo heet hij echt, nee het is geen grap, ga maar googlen)
Kijk wat het is Ferry, toen ik net kwam kijken bond ik het ook raar als mensen zo tegen Ralph te keer gingen. Persoonlijk vind ik niet dat ik iets beledigends gezegd heb. En als Ralph het nodig vond om een aantal discrepanties op het forum te slingeren. Vind ik het nodig om dat te corrigeren.
Dit ben ik volkomen met je eens. Maar dat je een horloge mooi vind betekent niet dat je allerlei onzin erover moet verkondigen.
In de Doxa zit een uitermate onboeiende 2824 of kloon, die ook in mijn Christopher Ward (ooit gekocht voor 350€) zit, of in de Duward die nu in het Blauwe staat voor 200€…
Welke ‘grade’ heb ik even niet paraat, maar het is niet één van de betere.
Wat dat betreft is het jammer.
Omdat de 600 veel mooier is! Veel scherpere lijnen, hij klopt voor mij gewoon.
Je kunt de website op “EU” zetten en dan komt hij zonder meerprijs/belastingen etc uit Duitsland meen ik.
200 op rubber is 950 euro, de 600 op rubber en stalen bezel 1350 euro. Verschil is dus een stuk minder.
Die was alleen zo lek als…
Gemaakt door rolex… met ouwe rolex kasten.
Rolex kwam in 26 oid met de oyster case (waterproof).
Grapjas, zoals hierboven al geschreven staat, leverden zij al de horloges voor Panerai.