Ik vind hem cool Steven! (Maar verder lijkt het hier wel een beetje op het Covid-topic. )
Hmm, niet echt lekker zo…
Dit horloge is (in de jaren ‘80) ontworpen om te gebruiken als duikhorloge, niet als sierraad (zoals de meeste ‘duikhorloges’ vandaag de dag). En wanneer je je pols zo houdt en een foto van onderen neemt vergroot je iets natuurlijk ook uit.
Neuh, uiteindelijk moet je een 300 willen.
Klopt maar de sub waar RLC het over was er toen nog niet volgens mij.
O Nee dat is het niet… de 2824 is een prima mechaniekje, loopt betrouwbaar en 28800 slagen per uur is fijn. De gangreserve is niet erg indrukwekkend tegenwoordig maar daar kan ik mee leven. Ik vind het alleen een vrij simpel uurwerkje voor de prijsklasse waarin Doxa zichzelf plaatst, zeker omdat het ongedecoreerde uurwerken van een normale graad betreft.
Wat dat betreft ben ik teleurgesteld (een klein beetje) in Doxa; minder in ETA/Sellita/Seagull of wie die dingen ook maakt.
Doxa word geleverd vanuit Duitsland. Gewoon een EU aankoop.
Dat zeg ik
Klopt. Ik had nergens last van. De prijs op de website is wat je betaalt.
niks iconisch aan maar goed we kennen de wandelende topic generator…
James Stacey heeft een stuk geschreven over dit mooie model en is niet bepaald positief over de draagbaarheid. Dit is persoonlijk natuurlijk, maar hoe hij zijn pols beschrijft (platte vorm en ongeveer 7”) ziet het er voor mij ook niet goed uit.
Deze mag van mijn verlanglijstje Bedankt voor het delen van deze nuttige review
Ah Doxa heeft vast niet genoeg overgemaakt, dan kan er opeens wel een negatieve review vanaf bij hodinkee.
Ik zie liever een eerlijke review dan eentje waarbij het horloge de hemel in geprezen wordt omdat er commerciële belangen spelen.
Zeker weten, maar dat zijn we van hodinkee niet gewend.
Een review waar ik me deels in kan vinden. Ik heb het horloge nu om mijn pols (stalen band) en ik snap het verhaal van topzwaar. Ondanks dat kan ik het horloge echt prima een hele dag dragen zonder er last van te krijgen. Ook ik had de bulk aan de onderkant graag wat minder dik gezien maar ik heb er nog geen seconde over getwijfeld of hij daarom weg moet. Het is een gave tool duiker die inderdaad wat aan de dikke kant is maar nagenoeg hetzelfde draagt als een seiko marinemaster mm300 (niet qua looks uiteraard maar qua gevoel om de pols) . Ook die is topzwaar en moet je willen dragen maar die heb ik met veel plezier heel vaak om de pols gehad.
Zowel de mm300 als de 600t zijn horloges waar je zin in moet hebben om te dragen. Wil je een horloge waar je helemaal niets van voelt dan zijn het niet de horloges voor jou. Maar als liefhebber van gave toolwatches ben ik erg tevreden over de 600t.
Ik kan niets zeggen over de rubberen band. Moet zeggen dat ik wel schrok van de dikte van dat ding. Zeker icm die sluiting.
Of van Doxa, die graag WUS censureren en zelfs hun Instagram met ijzeren vuist regeren…
Is er een zaak in Nederland die Doxa verkoopt?
Zou de 600T graag is willen passen en zien, vind het lastig te oordelen over de fit en helemaal hoe de kleuren in het echt zullen zijn. De keuze tussen oranje, geel en blauw is toch altijd lastig
Alleen online bij Doxa zelf te koop.
Jammer. Denk dat ik voor nu afzie van een aankoop totdat ik er een keer eentje om kan proberen