Doxa Vintage

Tuurlijk…heel geïnteresseerd…kun aan de mail zo zien.

Gaat het wel goed met je?

Dat heet customer service en tact. Maar inderdaad ze denken wel degelijk ‘nobody cares’ (om het licht uit te drukken). Kijk op ebay, enkel de legendarische duikers hebben waarde.

Er is toch geen bedrijf wat zijn eigen merk als “waardeloos” verklaard?
Dus nee, ze gaan je niet vertellen dat dit horloge vandaag de dag niet veel waard is.

Of je moet een mailtje hebben met teksten als:
“Breng hem direkt naar de bank en stop hem in een kluis want je hebt een verschrikkelijk uniek horloge thuis liggen…”

Maar als ze al schrijven: “sorry, we kunnen niet verder helpen” lees ik eigenlijk:
“Sorry, we hebben geen zin om hier verder onze tijd aan te verspillen”

Ik gun iedereen het beste altijd maar blijf wel met beide benen op de grond zou ik zeggen :wink:

Trouwens je mag bepaalde reacties best hard vinden, maar zet je even in onze plaats (‘echte’ liefhebbers); om de zoveel tijd komt hier iemand zonder kennis van zaken en eigenlijk ook geen echte interesse in horloges (eerder een ‘schattenjager’) vragen stellen over de waarde van x of y. Best lastig als die persoon dan nog weigert om te aanvaarden dat ‘het grote lot’ toch niet getrokken werd. Neen?

2 likes
5 likes

Geweldig gaat deze discussie nog ergens naartoe of maken we er een LOL topic van.

Zoals men beweert hier is juist ik hoop dat hij van goud is wellicht met de huidige goudprijs en een gewicht van een paar gram, zou ik hem snel verzekeren voor 75 euro.:joy:

Anders is er nog emotionele waarde. Excuus meer kan ik er niet van maken. Bij een metalen horloge denk aan 5 tot 20 euro afhankelijk van de staat en of deze nog goed functioneerd.

Ik heb een jaren veertig over-sized (38mm) Doxa herenhorloge in een voortreffelijke toestand:

Waarde, 100-150 euro, helaas maar waar.

2 likes

Nope…ik gun je de wereld…ik gun je die gouwe Dox…ik gun je die kans om de jackpot te winnen.

Maar blijf wel reëel.:wink:

1 like

We zijn hier meestal heel erg serieus :wink:
Lang niet zo hard gelachen om een topic binnen dit deel vh forum. Thanks! :+1:

Kijk…dit is pas een zeldzame Doxa en echte museum kwaliteit.
Om er al er maar een paar superlatieven tegenaan gooien want dit is echt je van het.

Dit is een echte Doxa uit de tijd dat Doxa nog echt Doxa was…Het Doxa van de jaren 70 is ook echt Doxa,maar dit is net ff echter…net ff wat meer Doxa…zeg maar het jaren 40 …Doxa…het echte Doxa.
.
Een Zeer gave rectangular kast van 20 bij 30 mm gemaakt van een toen revolutionaire metaallegering bestaande uit Koper en Zink en daar overheen gedrapeerd een laagje van het zuiverste chroom

Het uurwerk is het legendarische 17 steens Doxa uurwerk met een voor die tijd heel ongewone aparte secondewijzer.

Dan de wijzerplaat …ook heel bijzonder omdat ook dit een legering is van koper en zink maar dan aangevuld met het nu zeldzame Tin en gelakt in het mooiste wit gemaakt van mineraalpigment en echt vergulde wijzers…

Dit horloge is nog nooit geserviced en loopt gewoon binnen de 5 minuten op tijd…dat is ongenadig goed gewoon.

Kijk nou zelf is het geen beauty??

:no_mouth:

3 likes

Mijn hemel, zeg me dat dit horloge te koop is! Als ik mijn Breitling’s en Omega’s kom inruilen, hoeveel moet ik dan nog bijbetalen? :sunglasses:

Deze is niet van goud beste man

Dan hebben ze in ieder geval één ding gemeen.

Ik denk toch dat je dan een aardige Regal erbij moet leggen…sorry.

Hij heeft toch echt meer van deze weg

Vintage Doxa wristwatch 17Jewels solid 14K gold watch and band WOW

US $1,999.99 Pre-owned in Jewelry & Watches, Watches, Wristwatches

en nee ik ben realistich maar waarom vind ik er dan geen 1 die hetzelfde is als ik het nr google etc?

Wel eens van een serienummer gehoord?

Ja dat zeg ik toch flappert :sweat_smile:

Op jouw dox staat toch gold electroplated 20 k ?

Dat betekend dat hij van goud is en voorzien van electrogeplatineerde huifels en dat hij 20 jaar mee gaat.

Je weet ook wat een referentienummer is?
En het verschil tussen een referentienummer en serienummer weet je ook?

1 like