Ja trekkerd eindelijk geef je nuttige info met die electrogeplatineerde huifels
Je weet wel waar de huifels voor zijn ?
Dat is een uitvinding van Doxa en daar waren ze heel populair mee in hun tijd.
Hij zoekt nu heel goegel af waar die huifels nou voor dienen
Ik heb ‘veel’ kennis van de enige Doxa’s die iets waard zijn. 70s duikers en vroege chronos.
Ik zie geen foto’s maar dames model en electroplated (ordinaire plaqué dus) is max 50 EU waard. Je mag nog zo gek doen en zeggen dat het ‘zeldzaam’ is.
Reden dat er geen foto’s op google van staan? Grof gezegd
Nobody cares about a fuxking lady Doxa.
De mails druipen ook niet van interesse hoor. Heb de mails kunnen volgen tussen een verzamelaar van een 1931 Reverso en JLC en hun mails waren iets enthousiaster ( super vroege serial uit het eerste jaar met een afwijkend kaliber).
Dat was in de trant, kunt u direct een afspraak in de lokale Jaeger boutique maken. Zij zullen u bij het verkoopproces begeleiden. Blinkt in de JLC collectie va’ het fabrieksmuseum ondertussen.
Ik heb eens even gekeken in de oude christies catalogussen en die eerste jaars uitgaven van de reverso zijn echt pareltjes.
Ik heb weinig tot nihil met rectangular horloges,maar de Reverso krijgt absoluut mijn goedkeuring en zeker onderstaande.
Kijk
Voor als je interesse in het merk Doxa hebt.
Deze Doxa is dus wel serieus geld waard en dan bedoel ik niet een paar honderd maar eerder een paar duizend euro.
Wie de onderstaande snuitert is weet ik ff niet maar is 1 of andere beroemde Franse duikert met moeilijke achternaam.
Deze watermuis droeg dus een Doxa Diver (en ook andere zeer zeldzame divers)
Betreft dit horloge.
Dus mocht je die nou nog ergens in je la hebben liggen,zien we het graag.
Deze meneer de duikert is jacques cousteau en die heeft veel verschillende duikerts om de pols gehad waaronder vele rolex en blancpain modellen(eva)
Ook doxa modellen zaten daarbij,zelfs een dames model wat nu pakken met geld waard blijkt…20 micron verguld…
En ZRC, en Aquastar en…
Inderdaad, als het iets was hier op lijkt dan zou het enige waarde hebben gehad.
[URL=http://s573.photobucket.com/user/WVE_2009/media/P1010363_zpsy58mptux.jpg.html]
[/URL]Lekker :-o
Paar Doxa’s gehad en heb er nog steeds een. Zoals Ghentwatch al aangeeft: enige Doxa’s van enige waarde zijn duikers en paar chrono’s
Ik denk dat jullie dan bijvoorbeeld toch de Doxa’s vergeten met een dead beat uurwerk. In een mooie conditie worden die op Ebay voor tussen de $800 en $1000 geveild of verkocht.
Das toch enige waarde
Yup en geen duiker of chrono. Ook heb ik Doxa’s gezien met een sunphase in plaats van een moonphase, al dan niet met een dead beat seconds uurwerk. Er bestaat dus nog wel iets meer dan duikers en chronos op Doxa gebied met enige waarde. Moet je wel flink zoeken, want zeldzaam
Wat een fijn topic om even te lezen zo tussendoor…
Heeft iemand al een bod gedaan op de bijzondere Doxa van een tientje?
@V82: fair punt. Ik vatte je opmerking anders op. Doxa was ook echt wel een kwaliteitsmerk maar zo’n dames ding is echt niets waard
Oooh, allemaal ècht bier! Geen H…ken!
Daar zijn we het over eens haha.