Doxa - wie heeft er ervaring mee?

Ik loop al een tijdje met het idee een Doxa aan te schaffen. Doxa is typisch zo’n merk van “You love it” or “You hate it”. Dit uiteraard vanwege haar onmiskenbare horlogekasten.

Wat me echter tot op heden heeft tegengehouden is de prijstelling. $2390 voor het instapmodel (1000T), met een simpel maar goed ETA 2824-2 uurwerk is bepaald niet goedkoop. Voor dit geld is er heel wat moois te koop, denk bv. aan een Seiko MM300.

Is er op het forum iemand die een Doxa bezit?
Wat vinden jullie…Do or Don’t?

Alvast bedankt voor jullie reaktie.

Gr,

Ron.

Had ik maar ervaringen. “zucht”

Schijnt qua afwerking niet echt top te zijn, vooral de sluiting en band.
Staat een artikel in een recente chrono’s. Kijken of ik hem nog kan vinden

Hallo Zeno

Koop er een op ebay, dat scheelt gelijk een heel bedrag.

En het is en blijft een doxa, wat mij betreft een Ikoon en een van de mooiste duikers.

150350579336 linkje naar een doxa op ebay.com, dus even kopieren in het zoeken vakje

Tom Koerts Schreef:

Schijnt qua afwerking niet echt top te zijn,
vooral de sluiting en band.
Staat een artikel in een recente chrono’s. Kijken
of ik hem nog kan vinden

Ik hoop het, ben wel nieuwsgierig hiernaar.
Alvast bedankt.

Gr,

Ron.

Hi Ron,

Ik heb een aantal maanden een Doxa 750T Searambler gehad op de bekende stalen ‘mesh’ band.

Ik vond het een heerlijk horloge om te dragen, degelijk afgewerkt, met een goede gangwaarde en leuke (Cousteau) geschiedenis. Niks mis mee dus. Heb hem uiteindelijk geruild tegen een Omega Seamaster, maar zou zo een Doxa terugkopen.

Er is in het verleden wat gesteggel geweest mbt. de producent, maar de klokken zijn OK!(tu)