Draag je je horloge onder of over je mouw?

Is dat geen wollen trui dan? :thinking:

1 like

Kashmir.

2 likes

Het valt meestal ongeveer zo:

3 likes

tja… hoe draag je je horloge… de etiketten zijn al eens uitgelegd door @AmsterdamVintageWatches!
Achter het knobbeltje van de pols.

Ik hem daar ook mooist. Dus als je armen langs je lichaam hangen bij lopen dan zie je hem niet, buig je je armen dan komt het horloge tevoorschijn. Wil je hem vaker zien? Moet je continu ergens naar wijzen of je arm buigen en dan snel kijken naar je arm!

:heart_eyes:

1 like

Ik stroop mijn mouwen op.

In de zomer loop ik altijd wel met korte mouwen, dus is dit niet van toepassing, en in de winter loop ik met lange mouwen, maar met de manchetknopen los, anders is het lastig aan en uittrekken met een overhemd (niet de allerkleinste handen hier).
Gevolg is dus dat een horloge altijd wel zichtbaar kan zijn, tenzij de mouw er losjes overheen ligt.
En nee, echte etiquette doe ik niet aan, spijkerbroek, t-shirt, overhemd en werkschoenen, dat is wel een beetje uniform.

Zakelijk onder de manchet op feestje natuurlijk ook want ontzichtbare tijd dwingt niet. Dit volgens ethiek van wel of geen tijd. Komt bij dat ik horloges voor mij zelf heb en niet hoef te pronken. Maar nogmaals…zo denk ik erover.

Een horloge draag je onder je mouw. Mijn kroonjuwelen zie ik ook als een sieraad maar die hang ik juist binnenboord omdat het elke keer een cadeautje is als ie tevoorschijn komt. Sterker nog, buitenboord hangen is verboden.

Wat ik wel soms doe is een klein stukje uit mijn mouw laten komen. Bewust je mouw een stukje opstropen. Ja erg hĆØ. Maar ik doe het. Patsen met die vintage Tissot.

1 like

Etiquette terzijde…

Als je hem over je mouw of manchet draagt, moet je wel een hele dikke super swagger hebben om er mee weg te komen…

Ervan uitgaande dat je geen professional bent die hem voor zijn beroep over een mouw moet dragen.

Ik denk dat 99 van de 100 personen voor joker lopen als ze het proberen.

Groeten,

Noel.

Maar wƬe is die ene ?
Ik zeg durven, en dan gelijk een nieuw topic :
ā€˜Laat je horloge over je hemdsmouw zien’…

Vaak eronder, soms erover (over de onderkleding) omdat ik de exacte tijd moet noteren. :sunglasses:

5 likes

Kijk dan !

jij bent die ene procent !

Hier kom je alleen mee weg als je uit ItaliĆ« komt en je eigen autofabriek hebt…

2 likes

Persoonlijk vind ik het afhangen van de stijl van het horloge, de stijl van de kleding en de situatie waarin je hem draagt.

Als je netjes en traditioneel wil zijn vind ik het persoonlijk het netste als het horloge onder de mouw valt. Voor een horloge dat oogt als een dress watch vind ik het toch wel een stuk mooier als het formaat van het horloge voldoende bescheiden is dat het onder de mouw valt.

Maar er zijn voldoende situaties waar je de ā€˜etiquette’ achterwege kunt laten, en horlogestijlen waar je wat mij betreft best wel wat speelser mee mag zijn. Want zelfs in een net modern gezelschap zie je tegenwoordig dat er geen strenge regels zijn. Als jij op werk netjes moet verschijnen maar je passie zijn de IWC big crown pilotenhorloges… Gewoon doen.

OkĆ©. Too much info…

5 likes

Ik wil geen roet in het eten van dit topic gooien, maar je kan toch helemaal niet je horloge over je manchetten dragen?! Wellicht met een duiksluiting, maar ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die dit doet. :man_shrugging:t3:

Daarom zijn nato bandjes immens populair hier.

Ik vind dit op zo veel vlakken schokkend. Maar ik denk uiteindelijk toch dat die pootjes van zijn bril op zijn oren ipv er achter de druppel zijn.

De andere zijn: horloge over zijn mouw. En stijl van zonnebril (is italiaanse mode van die tijd, kan de arme man zelf niks aan doen)

Mijn horloges en mouwen doen precies wat ze zelf willen. En da’s niet erg. Ergo, ik zit er niet mee.

2 likes

Precies hoe ik mijn horloge ook draag.