Draagt de Tissot prx 40 kleiner op de pols op leder?

Keer op keer wanneer ik de blauwe prx powermatic bij de juwelier zie liggen heb ik een enorme drang om hem te kopen.

Ik heb deze inmiddels al gepast en hij valt wat te groot op de pols. Een 35mm vind ik dan weer niets met de simpele dial.

Als ik de 40 op leder zet, draagt deze kan wat kleiner of oogt dit hetzelfde als op de stalen bracelet? Iemand hier ervaring mee

1 like

Bij de stalen band zit de eerste link vast aan de kast en kan dus niet draaien. Bij de leren band is dit niet het geval en draagt dus leer draagt wat kleiner.

1 like

Ja, ik vind hem iets kleiner dragen. Mn omdat de eerst link die ‘vast’ staat aan de kast weg is. De leren band buigt nu meteen weg van de kast. Ook is met door het wegvallen (van de overigens mooie) stalen band, en de nu donkere meer matte leren band, oogt horloge wat compacter en ‘rustiger’.

1 like

Super om te horen! Dit weekend dan zeker eens proberen!

1 like

Ja. Ik vind van wel!

2 likes

Ziet er echt mooi uit op leder, klassevoller en veel minder flashy!

2 likes

Ik lees aandachtig mee, heb er gisteren een gekocht (via het forum), maar moet erg wennen aan de grote van het horloge.

De afgelopen maanden veel <38mm gedragen op een spb147 na, maar gek genoeg voelt de PRX toch groter.

1 like