Draagt iemand de Citizen Marine EO2020-08E Promaster?

Iemand ervaring met deze kleine (36,5mm) Citizen duiker? Ik ben weer eens aan het orienteren op een eco-drive horloge en dan het liefst een Citizen als opvolger van de Citizen Promaster BN0100-42E, die twee jaar geleden jammerlijk verdween in de Noordzee. Het verhaal daarover is nog ergens in de krochten van HF terug te vinden. Duiken doe ik natuurlijk niet :wink: maar ik vind dit soort betaalbare horloges, fijn als beater(tje) zoals nu mijn Seiko SNK809 of Orient Ray II. Dat zijn automaten maar een leuke eco-drive hoort er eigenlijk ook wel weer bij.

7 likes

ja, prima ding en niet te klein, ik had een blauwe
https://www.horlogeforum.nl/t/verkocht-citizen-promaster-ecodrive-eo2021-05l/463738

2 likes

Gaaf ding, on-Citizen soepele band (want meestal stug), toffe kleurtjes en fijne maat voor de smallere pols.
Mijn vrouw is er zeer blij mee :ok_hand:

5 likes

Ik heb ‘m ook, heerlijk als dagelijks en outdoor horloge :grin:

8 likes

Ben ook erg benieuwd naar dit horloge.
Weet iemand of er een stalen band voor beschikbaar is? Origineel of iets wat goed past?
Ik vraag me wel af of hij niet net te klein is, mijn pols is 16,5cm. Maargoed een x passen en dan is die vraag van de baan.

1 like

Mijn pols is 18,5 cm zie foto begin topic

1 like

Ziet er mooi uit kwa maat op 18,5cm pols. Valt me erg mee hoe klein hij oogt.
Weet er niemand of er een stalen band beschikbaar voor is? ?

Bevalt uitstekend! Qua stalen band zit er hier een Sharkmesh op.

Blauw met blauwe indexen

2 likes

Fijn horloge, draag hem elke dag😊

Donkerblauw met lichtblauw😍

3 likes

En die heb ik gekocht voor mijn vrouw. Voor mij persoonlijk vind ik hem toch echt te klein voor een duiker. En dat op een 16,5 cm pols…

2 likes

Ik heb net één besteld, benieuwd naar de kleinere duiker want mijn kleinste horloge is 39mm.

1 like

Ook ik ben al geruime tijd op zoek. Helaas dus afgelopen zomer via forum 1 verkocht, denk dat mijn zoektocht daarna begonnen is.
Ik wil er wel 1

erg gaaf. Maar ik denk niet passend te krijgen voor mijn zoontje. Maat 36.5 is prima, maar nu nog passende band. Dan maar laten maken denk in watervaste canvas/jute/dufflebag

1 like

Als 2e bijpassende band heb ik er een simpele MN imitatie bij gekocht van amazon:

Zoek een snazzy kleurtje uit en hij past altijd wel.

Edit:

Misschien moet ik er ook bij zeggen dat ik een klein beetje vals speel met het verkrijgen van een goede pasmaat op de sharkmesh aangezien ik er een ratcheting clasp op heb gezet. Daarmee is dan altijd wel de goede pasmaat te vinden.

2 likes

ik had bijna de trekker over gehaald, maar er is altijd iets bij citizen: 16 mm bandaanzet is echt te iel in mijn ogen voor een duiker. echt jammer

1 like

18mm aanzet

Ik heb overigens op die van mn zoontje een andere band in bedtelling ivm de lengte van de rubberen band

1 like

:thinking:

1 like

:rofl: vverstelling, voornamelijk lengte van de band. Hij heeft polsen van 13.5 cm, dus de rubber is op kleine stand nog net ruim en eindstuk behoorlijk.

Bij binnenkomst band volgen foto’s

1 like

Long Island Watch verkoopt voor deze modellen een oyster en jubilee bracelet. Overigens ook voor de grotere 44mm modellen beschikbaar.

2 likes