Draagtijd

Is een term die met grote regelmaat opduikt in het blauwe gedeelte. Smoesje oder ?
Wat is voldoende draagtijd??
Hangt natuurlijk ook af van het aantal horloges dat men bezit, .Ik kan genieten van een horloge dat ik al een jaar niet aan mijn polsje heb gehad, …
Morgen maar een oliebollen bakkend bestendig exemplaar :innocent:
Prettige jaarwisseling allen

4 likes

Niet per sé een smoesje.
Net als jij kan ik van sommige horloges genieten, ook al draag ik ze weinig. Bij andere heb ik dat niet, dus voor die geldt of dragen of weg.
Jij ook fijne jaarwisseling.

Meldt dan gewoon dat er geen “klik” is :innocent:
Ook zo n platitude…

1 like

Da’s anders. Geen klik is gelijk weg.

Voor mij is een horloge dat niet gedragen wordt (om welke reden ook) een beetje dood kapitaal. Kan je ergens beter verkopen en iets kopen dat wel wordt gebruikt. Heb het er evenwel lastig mee om een horloge dat in mijn horlogedoos zit te verkopen. Heb dus nog nooit een horloge verkocht.

5 likes

Eigenlijk is gewoon één mooi horloge genoeg en dan iedere dag dragen.
Misschien denk ik er anders over wanneer ik die 54 miljoen win :slight_smile:

nope…gewoon meerdere en hoeven niet duur te zijn .
Als ik train draag ik wat anders dan op n festival .Lig ik in zee wat anders dan in een restaurant.
Met een overhemd wat anders dan in een t-shirt vies werk verrichten.
Etc.
Vrienden van me dragen non-stop n Rolex omdat die zogenaamd overal bij past…tja .

3 likes

Heb er eerlijk gezegd drie :slight_smile:

Een draagtijd van negen maanden is heel natuurlijk…

Op het gebied van horloges ook weer per persoon verschillend en waarom zou dat een smoesje zijn?
Ik heb er 2 te koop vanwege draagtijd en zou daar liever wat anders voor hebben die ik dan misschien vaker kan dragen. En omdat je niet altijd elk horloge kunt bekijken en passen moet je af en toe op plaatjes af gaan. En in werkelijkheid valt dat dan tegen. Daarbij wil een koper altijd een reden van verkoop dus draagtijd, polstijd, overcompleet, geen klik en ga zo maar door allemaal prima toch?

Ik heb een Meistersinger Neo, die draag ik maar een keer in de twee maanden.
Maar toch een blijvertje!

Wat genoeg draagtijd is, ligt aan het vergelijkingsmateriaal in de kist.

Geen smoes hoor, heb ook 4 horloges verkocht die ongebruikt in de kluis lagen na aanschaf van mijn Explorer. Een echte collection killer :wink:

1 like