Draaibank tip

of niet.
Geen idee want ik heb er totaal geen verstand van. In opheffingsuitverkoop.

In Haarlem.

3 likes

Leunspaan, Spantangen en tegencenters…Top :+1:
Altijd al willen hebben.

Tot op heden heb ik geen slechte verhalen gehoord over de MN-80A.

4 likes

Ik evenmin. :smiley:

Prachtig patina overigens. :+1:

Alleen die bijtels, gaat hij wel samen met mijn honden? :thinking:

1 like

Daar raak je een zenuw! (kreunde de taalnaziman).

1 like

Ik weet niet of je bedoelt dat de verkoper mijn zenuw raakte, of dat ik jouw zenuw raak. :joy: Om een eventueel misverstand uit de wereld te helpen/houden plaats ik dit knipsel uit de foto van topicstarter. :smiley: :v:
image

1 like

Beste ME, Ik heb tientallen jaren doorgebracht te midden van beitels.
Ik heb het niet over het juiste werkwoord frezen. Wist je overigens dat de eerste werktuigbouwers ter wereld de herders van Bethlehem waren? Immers, volgens de bijbel freesden zij met grote frezen. Overigens, frezen komen oorspronkelijk het eerst voor in Frankrijk. Door het grote aantal oorlogen in verre tijden waren voor de Fransen veel musketten nodig. Deze hadden notenhouten kolven die na ruw gezaagd te zijn, werden bewerkt met sneldraaiende aardbeivormige raspen. Het Franse woord fraise werd verbasterd tot frees bij ons in den lande.

5 likes

Beste Millem, ook al heb ik zelf maar één beitel, ik weet donders goed hoe je het spelt. :slight_smile: Mijn opmerking over bijtels die niet samengaan met mijn honden was juist een grapje over de verkeerde spelling. :wink:

:joy: :+1:

Is dit waarachtig? Dat is prachtig! Ik ken ook de “sjees”, een tweewielig rijtuig dat zijn naam dankt aan “chaise”. En daar danken we ook het woord “sjezen” weer aan. :smiley:

De advertentie had ik niet goed doorgelezen, zodoende wist ik niet zeker of je een grapje maakte, hoewel ik het beiten van honden wel in mijn achterhoofd had. Excuses daarvoor.

2 likes