Het draaibankje wordt aangedreven met een brushless 500W dc motortje met behulp van een 48V voeding en toerenregelaar. De gehele set is van Chinese makelij. Redelijk goedkoop en prima kwaliteit. Bovendien is de service erg goed.
Ik heb op het internet gezocht naar een eindeloze snaar maar niks geschikts gevonden. Je hoort de las wel een beetje maar voelt hem nauwelijks. De snaarlengte is 520mm. Als je een tip of link hebt, houd ik me aanbevolen. Demontage van de vaste koppen is een fluitje van een cent.
Ik zal morgen nog wel even een foto posten van de inhoud van de kist. Het merendeel zal ik toch niet gebruiken. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor productie van nieuwe onderdelen.
Bij deze. De set is waarschijnlijk verre van compleet maar de voor mij belangrijke onderdelen zijn aanwezig. Ik maak zelf nog een boorhouder waarmee ik microboortjes kan gebruiken in de losse kop. Die hebben allemaal een schacht van 3.18mm. Naar een tip van Stefan (@stefanketelaars) vergelijkbaar met het houdertje op de tweede rij van boven en zestiende van rechts.
Gewoon zorgen dat je genoeg vlees hebt tijdens het monteren van de snaardelen en hierna met een scherp mesje het overtollige vlees weg halen. Als je het goed doet heb je nergens last van.
Dat klopt Stefan. Maar het materiaal blijft nog lang plastisch en met een lichte neuropathie is het dan best lastig om de uiteinden recht en met elkaar in lijn te houden. Niettemin is het aardig gelukt bij de twee snaren die ik gemaakt heb.