Dragen of bewaren?

Dat is toch een beetje vreemde vergelijking.

Het is geen patek-Hugo bos vergelijking.

Het is vulcain -Hema.

Dus het is de onderbroeken van de Hema NOS houden.

Ja. In dit geval dus wel. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Maar dan is die binnenkort niet meer NOS.

behoudens als je hem net beleid af en toe draagt.

Wel
Mooi horloge trouwens :ok_hand:

Ah. Ja. Nee.

Mijn opmerking was niet al te serieus…

1 like

Lekker de deur uit doen. Dragen wil je blijkbaar niet, in de kast liggen heeft geen nut.
Arriverderci :wave:t4:

Inleveren bij de voedselbank.

Als je van horloges houd en afwisseling: dragen
Als je van horloge naar horloge springt: verkopen
Als je horloges gewoon mooi vind: zo doorgaan.
Bewaren dus🤗
Wat een ander doet lijkt me van weinig belang, anders had je al eerder gekozen. Verzamelen is een redelijk normale afwijking, helaas verwarren sommigen het verzamelen met pronken.
En als je het er echt moeilijk mee hebt kun je altijd een tweede exemplaar zoeken en die dragen :sunglasses:

3 likes

Ja toch mooi dat ie na zoveel jaar op de plank gewoon gedragen gaat worden, ga er niet mee klussen hoor maar volgende week gaat ie lekker weekje om weer :grin:

1 like

Bijzonder verhaal, leuke vraag.

Mijn antwoord is een beetje suf, maar dat is een vraag terug: wat is er veranderd waardoor je nu, na 20 jaar, het horloge wel wilt gaan dragen en eerder niet?

Als het bij mij in de kast zou liggen, dan zou ik het heel af en toe dragen, voor een leuke gelegenheid als ‘conversation piece’. Het komt niet vaak voor om een echte NOS om iemands pols tegen te komen.

dragen. word je iedere keer blij als je kijkt hoe laat het is.

1. Ik was de doos een paar jaar uit het oog verloren
  2. Ik had me al vaker afgevraagd welke keuze andere horlogeliefhebbers zouden maken
  3. Toen was ik echter nog geen lid van het forum
1 like

:+1:t3:

Hoe was het om het horloge weer te vinden?
Wat was de eerste gedachten bij het zien?
1: die ga ik nu eens dragen of
2: blij dat hij nog steeds helemaal nieuw is?

Mijn tip bij 1: doen, net als zovele met HF-ers je al aangemoedigd hebben :slight_smile:
En bij 2: netjes opbergen en af en toe bekijken. Misschien wil je hem later wel dragen, maar vind je het zelf zonde om een of andere reden / gevoel. Ook prima toch?

Ben benieuwd wat je uiteindelijke keuze wordt!

Dragen natuurlijk!

Met geopend doosje onder een spotje in een vitrine kastje leggen en dan alleen met de kerstdagen dragen. Zo heb ik ook een horloge waarmee ik dat doe, dan heb je het over 10 jaar nog geen drie weken gedragen😀! Als je het horloge bijvoorbeeld alleen op jouw verjaardag draagt, heb je het over twintig jaar nog geen drie weken gedragen!

Als je hem leuk genoeg vind om naar te kijken maar het niet bij je past om hem te dragen zou ik hem ergens neerzetten. Ik heb dit ook met mijn 2 NOS Orisjes gedaan. Ik vind ze verschrikkelijk op de pols maar wel leuk om naar te kijken.

5 likes

Zien is genieten!
In een doosje werkt dat dus niet denk ik.
Dragen dus?

dragen… niks verders aan toe te voegen.

Door er naar te kijken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Als je de drang niet hebt om em te moeten dragen, is dit ook wel apart. N ongedragen horloge in je verzameling.
Eenmaal om de pols is die magie idd weg.
Ik heb ook enkele ongedragen horloges.

1 like

Het is wel een beetje alsof je ons vraagt of je je vrouw onaangeroerd moet laten zodat ze altijd een maagd blijft.

2 likes

N ongeopende goed fles wijn. Maar tja, die worden daarentegen hoe ouder hoe beter :smirk:

Nee hoor mag ook gewoon bewaren en af en toe kijken!
Heb ik er ook een aantal van.
Is ook leuk.

2 likes