Dreffa Chronographe advies gevraagd

Beste forumleden,

Dit is mijn allereerste post maar ik lees hier al even mee. Ik heb het virus te pakken en sta op het punt mijn eerste vintage chronographe suisse te kopen. Nu ben ik helemaal verlieft op de volgende Dreffa, echter ik vind hem er zo goed uitzien op de foto’s dat ik wat argwaan heb (Redial??!). Zouden jullie je ongezouten mening willen geven? Mijn budget is 500euro, en dat is dan ook meteen wat voor deze klok gevraagd wordt.

s-l500

Of zou ik er beter aan doen om deze te kopen voor 380e? (van bekende dealer)

380 chrono e

Ben reuze benieuwd wat jullie er van vinden.
Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Sven

4 likes

Buy the seller. Je weet natuurlijk niet hoe goed het horloge werkt en een servicebeurt van een vintage chronograaf zal niet goedkoop zijn. Koop wel het horloge dat je écht wilt, niet een tweede keus. Ik denk dat je daar wel spijt van gaat krijgen.

Verder, wat een fucking vet horloge man (allebei). Goeie smaak!

Je foto’s zijn jammer genoeg niet meer zichtbaar.
Dat gebeurt als je ze niet hier plaatst maar via een link oid naar een hosting site.
Het is heel makkelijk: gewoon op dit grafik pijltje klikken en de aanwijzingen volgen of bij het schrijven van een post het bestand uit je explorer naar het tekstveld sleuren.
Het voordeel is dat je foto’s dan ook nog over honderden jaren gezien kunnen worden.
Alvast bedankt.

Dank! Mijn excuses, direct aangepast.

Bedankt voor je vlotte reactie! Ik twijfel enorm. Mijn voorkeur gaat uit naar de Dreffa, maar ben zo bang dat het gaat om of een redial of iets anders wat ik over het hoofd zie… wijzerplaat staat ook niet helemaal recht, lijkt een graad of 3 naar rechts gedraaid te zijn…

Groet, Sven

Wijzerplaat is niets mis mee, zo te zien, maar het uurwerk zit volgens mij inderdaad scheef in de kast. Als je naar de foto van de open achterkant kijkt, kun je dat ook zien:

Die lijn hoort midden door de kroon te lopen.

1 like

Beide horloges hebben geen Incabloc of andere schokbescherming van de balansas, dat verlaagt voor mij de waarde.
Je laat helaas de bodems niet zien. Heb je daar ook foto’s van? (binnen- en buitenkant)
Er worden nl ook Chronographe Suisse aangeboden die verchroomd of verguld zijn en niet puur goud (ook als is het altijd maar een paar gram)
Voor mij is de prijs van beide horloges te hoog. Je vindt een redelijke gouden Chronographe Suisse IMHO voor 250 - 300€ max.

Bedankt! Helaas van de Dreffa geen foto’s hiervan… Maar aangezien het uurwerk scheef zit, heb ik deze uit mijn hoofd gezet.

Voor de andere klok helaas geen foto van de binnenkant, wel deze:

Nogmaals allen hartelijk dank voor de hulp.

Fond Acier --> geen gouden kast. Dan is 380€ duidelijk teveel.
Ik zou nog een beetje rondkijken.
De zoekfunctie van Ebay vind ik altijd handig.
Uitgebreid zoeken en “verkochte aanbiedingen” en “voorkeurslocatie Europese Unie” aanvinken. Dan krijg je een redelijke indruk van de marktprijzen in Europa.

Is 380e teveel ook als het horloge een service heeft gehad van een dealer?

Welke dealer, welke garantievoorwaarden, hoe lang geleden, wat voor service enz???
Ik betaal voor een “service” door een andere horlogemaker dan de mijne geen cent extra.

Ik waardeer het enorm de reacties :+1: Onwijs bedankt!
Op advies van Maurits ga ik ebay nog maar eens afstruinen. Mochten jullie nog tips hebben, of wellicht een mooi klokje tegenkomen <500e, houd ik mij graag aanbevolen!

Groet, Sven

Kijk hier eens in het blauwe gedeelte. :wink:

Je doelt op te koop aangeboden? Al even gezocht voordat ik dit poste.
Ik heb helaas geen Suisse chronograaf gezien…

Groet, Sven

1 like

Houd ook in de gaten dat de gouden Chronographe Suisse meestal uit flinterdun goud gemaakt zijn.
Ze hebben daarom binnenin vaak een ring uit onedel metaal om stabiliteit te geven en ze zijn vaak gedeukt en vervormd. Ook hebben ze vaak holle lugs die niet uitgedeukt kunnen worden.