Een weekje goedkoop wezen tanken bij onze Oosterburen
Uiteindelijk in Dresden terecht gekomen, prachtige levendige stad.
Tegenover ons hotel TWEE Rolex dealers, en daar tussen in een zeer fraaie Langhe en Sohne winkel.
Bij Wempe bevroor de manager bij het woord Rolex, en was de gemoedelijkheid plots verdwenen.
Bij Langhe ging het anders, nadat mijn BlancPain 50vadems door de ballotage was gekomen, en ook het horloge van mijn vrouw door de keuring kwam gingen alle deuren open
Werkelijk alle registers van het inpakken hebben wij ondergaan, drankjes vriendelijke woorden, een Langhe boek met alle modellen, etc. het is topsport.
Uiteindelijk mocht ik een nog beschikbaar model kopen a raison van 62000 euro. Maar ja Hendrik is geen prof voetballer.
Foto is wat wazig maar mijn secretaresse is zoveel champagne niet gewend.
Hartelijk afscheid genomen van deze firma, en voor de grap toch maar even bij de 2e Rolex dealer naar binnen gestapt. Met de Langhe tas in de hand een heel andere ontvangst. Alle modelllen waren er om te passen, maar (ik lokte het wel uit) maar ook te koop mits…
Om een Langhe verhaal kort te maken, mensen stap is in de auto en ga naar het voormalige Ooost duitsland. Prachtig gebied, met nog door de oorlog niet totaal verwoeste kleine stadjes, vriendelijke mensen etc.
P.S. een foto maken van de nog fraaiere achterkant van dat Langhe horloge werd niet op prijs gesteld.
Ik had dat graag gedaan om Stefan K nog op ideen te brengen.
Toen ik opmerkte dat ik dit horloge op zijn kop zou dragen vanwege de werkelijkschitterende afwerking kwam hij met het verhaal dat er een verzamelaar is die van ieder nieuw horloge er 2 koopt.
Links draagt hij het normaal, en om zijn rechter pols het horloge omgekeerd…
P.S 2 Uiteindelijk kreeg ik een boek mee met afbeeldingen van alle achterkanten
Vult u zelf maar in, ik had dit eigenlijk niet moeten schrijven…
Echter het is bij dealers in N.L. (en Spanje ook, daar sta ik op een wachtlijst mits ) men ook iets anders aanschaft.
Zeker, na ruim 20 jaar was dit toch wel weer een ervaring. Het verschil tussen de “ossiess en de wessies” is er nog steeds, maar wordt wel steeds kleiner.
Was er zelf in 2018 en heb hetzelfde ervaren
Toch schijnt er goede wijn te krijgen te zijn. He er een paar
Mogen proeven van een paar Sächsische Weine en die waren niet verkeerd. On topic, destijds mijn Kronsegler Copernicus in Dresden aangeschaft