Ik ben op zoek naar een dresswatch die zowel casual als formeel gedragen kan worden. Mijn lijst is inmiddels uitgedund naar 2 modellen, waar ik bij ieder model ook nog eens twijfel over de kleur. Het idee is om het horloge op staal te kopen en vervolgens voor formele gelegenheden op een strap te zetten. Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie keuze zou qua model, kleur en waarom. Mochten jullie nog andere suggesties hebben, let me know!
Vereisten:
Het horloge moet zowel casual en als dresser gedragen kunnen worden
Neutrale wijzerplaat
Bescheiden formaat of bescheiden lug-to-lug (idealiter <38,5mm)
Het zijn beiden geen dressers, wel mooie casual horloges. Bij de Tudor had er van mij wat minder tekst op gemogen, automatic is voldoende. Beetje simpele wijzers.
Voor casual heeft de GS veel meer uitstraling vind ik.
Jullie hebben gelijk dat beide opties geen pure dresswatches zijn, echter denk ik wel dat dit ze met een andere strap redelijk in de buurt kunnen komen Ik ben daarom ook meer op zoek naar een hybride horloge wat beide rollen kan vervullen!
Vind de Tudor met blauw ook leuk, maar ben dan zelf niet helemaal partijdig…
Wil je persé een lichte plaat? Heb zelf de donkere Tudor en ook als een soort werk/dress/onopvallend horloge gekocht, en bevalt heel goed moet ik zeggen.
Plaatje voor de sfeer:
Dat gehaat op quartz steeds, ik word daar zo moe van. Koop gewoon een SBGX en draag hem in goede gezondheid, zonder noemenswaardig onderhoud, tot jij er bij neer valt.
Als je de witte kunt vinden: doen. Mocht hij niet bevallen, dan heb ik interesse.