Dress watch 42-43mm met witte dial, wie helpt zoeken

Goedemorgen Forumleden,

Ik ben begonnen aan de zoektocht naar een dress watch diameter 42-43mm, met witte wijzerplaat en…daar komt 'ie: vooral niet te dun en met een lekkere kroon. Eentje die, understated, toch aanwezig is. Snappie? Dit gezien mijn polsmaat van 19cm. Budget max. € 500,=

Ik heb Seiko Cocktails voorbij zien komen (echter 40mm), maar bv. ook een Hamilton Intra-Matic (veel te dun). Seiko heeft op een of andere manier mijn voorkeur maar ik kom op het net niet heel veel verder.
Tips en suggesties a.u.b. en iedereen alvast heel erg bedankt!!

Jeroen

Seiko heeft niets groters qua dressers dan 40mm denk ik. Heb je al eens naar de Orient Bambino gekeken? Volgens mij is die 41 of 42mm.

En mischien een vreemde out of the box opmerking. Maar als je zo’n relatief groot horloge wil en niet dun, moet je dan wel naar een dresser kijken? Kan je dan niet beter opzoek naar een fieldwatch of pilotwatch?

edit: net opgezocht, bambino is “maar” 40.5mm

Thanks. Goed punt trouwens, maar toch zou een echte dresser een mooie aanvulling op de (kleine) collectie zijn. Duikers en field watches al in bezit of gehad, echt op zoek naar een wat grotere dress watch…

Contradictio in terminis

3 likes

Ja en nee

1 like

Seiko: check
Wit: check
Niet dun: check
Diameter: bijna check (44mm)
Dress: uhhhhmmm

Meet Seiko SNQ087P1! Een van miijn ex-en.

1 like

Succes met zoeken…

3 likes

Kijk eens naar de kleinere Duitse merken. Die hebben doorgaans ook wel wat grotere kasten in het aanbod zitten. En een dressy “marine” of “deckwatch” versie met witte wijzerplaat. In de prijscategorie tot €500 denk ik vooral aan Steinhart en Laco.

1 like

Hamilton?

http://www.hamiltonwatch.com/collection/american-classic/jazzmaster/slim-petite-seconde-auto/h38655515

Tissot Heritage 1936, zelfs 45mm.:smile:

Past nieuw niet helemaal binnen je budget, misschien gebruikt?

2 likes

Goede en bruikbare tips heren, bedankt!

1 like

5 likes

2 likes

Reverie watches

1 like

42 plus is niet meer een dress watch maat. Ik weet dat fredique constant en Longines wel grotere dress watch hebben. Alleen denk ik dat het boven je budget is. Tenzij tweede hands.

1 like

Pellikaan? Is wel iets groter, maar doet niet groot aan. Handopwinder is iets boven budget.

2 likes

Tissot Visodate?

Even zien of plaatje plakken lukt …

https://www.google.nl/search?q=tissot+visodate+heritage+1953&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-nl&client=safari#imgrc=CJrkm9w_ObEIjM%3A

2 likes

Edox 42 mm.

1 like

Outsider

2 likes

Al ooit gehad, thanks!