Dress watch........ter ere van huwelijk

Persoonlijk vind ik deze erg mooi, en hij draagt een heel net prijskaartje (€490)

Van harte! Max Bill ?!

Hm, rijtje Tissot, Mido en Junghans zou dan mijn shortlist worden :#. Mooie klokken, kwalitatief ook helemaal goed en voor een scherpe prijs (al is die Junghans wat minder scherp geprijsd). Ongetwijfeld heeft Hamilton ook wel een leuk model in die prijsklasse.

Succes met de keuze.

Groeten,
Niels

Als je een vest draagt, een zakhorloge?

Kies in ieder geval een gerenomeerd horloge aangezien je deze waarschijnlijk nooit meer gaat verkopen. En dat trouwpak heb je maar 1 keer aan, het horloge de rest van je leven, staar je niet blind op een kleur wijzerplaat dat matched bij je pak…

Wat ook mooi is:

Oris big crown pointer date

Seiko Alpinist

Gr,

Vncnt

Met 43 mm net iets te groot volgens je wensen, maar ik wil 'm je toch niet onthouden al mogelijkheid:

Strak, maar met een doorkijkje naar de techniek. Je ziet het hart van het horloge “kloppen” - net als jullie harten die altijd voor elkaar zullen kloppen na het trouwen.

Hoewel geen dresswatch, vind ik de Aerowatch prachtig.
Het ligt natuurlijk ook aan de rest van de stijl van jullie bruiloft.
Eigenlijk is er maar één optie (of de 5920):

maar ik heb begrpen dat dit boven budget is.:smiley:

Ondanks dat de dial niet heel erg clean is, kan onderstaande volgens mij heel goed. Door de dunne wijzers en het ontbreken van cijfers strak genoeg voor een dresswatch. (Gelukkig 1 van de weinige zonder datum) Met 8mm dikte en 40mm diameter nette afmetingen. Door de vorm van de kast draagt deze waarschijnlijk wel vrij groot.

aanvulling:
Mijn vrouw heeft een Bruno Söhnle.
De goedkopere modellen zijn matig afgewerk.
De duurdere (lees: niet quartz modellen) zijn veel beter van afwerking.
Prijs hiervan is echter boven budget, evenals de maat.

Klopt, trouwpak is wel een pak wat ik vaker kan dragen. Ik neig naar een lichte wijzerplaat. De Oris vind ik ook mooi. Dank je.

Hartelijk dank voor de info/foto’s en tips, zelfs over de bruiloft.:wink: Meer tips zijn welkom.

Donderdag ga ik kijken naar een aantal merken kijken. Oa Omega en Aerowatch. Hopen dat de modellen in de winkel liggen.

De door BATMAN aangedragen Seiko SCBS001 vind ik mooi,en de Marvin blijft apart!:wink:
maar, is nu inkoppertje ;):

juni ??

Dan zou ik NATUURLIJK op het nieuwe model van MeisterSinger wachten!;):slight_smile:

Alhoewel dat krap word als hij straks nog “verdeeld” moet gaan worden…

idd. een Junghans Max Bill !

Of een (Vintage)Tudor! En dan het liefst met het oude logo.
Hier op Chrono24
http://www.chrono24.com/nl/tudor/oyster-prince-automatik-gebraucht--id1596524.htm?dosearch=true&query=tudor&manufacturerIds=245&urlSubpath=/tudor/index-2.htm&searchResultIndex=32

Vraag me af of ze Louis Erard eigenlijk wel in Nederland verkopen…
Iemand een adres of website van een dealer in Nederland?

In Waalwijk zit een dealer die het verkoopt. Juwelier Puur, staat alleen niet op hun site.

Ik heb juwelier Clem Vercammen in België gemailed aangezien zij aardig wat modellen van LE op hun site vertoonden.
Het blijkt dat de prijzen van Louis Erard per 1 Feb. 2011 verhoogd zijn.
Degene die ik heb laten zien was oorspronkelijk €490, en is nu €590 op de standaard lederen band. Op Staal is hij nu €690.

No doubts, Max Bill

Als je daar een beetje in de buurt woont, zou je ook eens bij Clockwise in Maassluis kunnen kijken.
Heeft o.a. Aerowatch en Louis Erard.

Op ons eigen forum de volgende info:
zie info van Han R (3 posts hieronder);
wellicht wat verouderde info: link naar topic
http://www.horlogeforum.nl./read.php?2,111759,111804#msg-111804

Verder de dichtstbijzijnde adressen die ik kon vinden:
Clem Vercammen in Helst-op-den-Berg / België
http://www.clemvercammen.be/products.asp?language=nl&productgroupid=15&subgroupid=60147
;
Slaets in Antwerpen (3 winkels)
http://www.slaets-co.be/horloges.php?id=36
.

Succes,
Flip.

Han R Schreef:

Als je daar een beetje in de buurt woont, zou je
ook eens bij Clockwise in Maassluis kunnen
kijken.
Heeft o.a. Aerowatch en Louis Erard.

Hellevoetsluis

Donderdag ga ik naar een juwelier die ook Aerowatch verkoopt.