Dress watch........ter ere van huwelijk

Hallo,

Mijn vriendin wil een horloge geven ter ere van ons huwelijk. Nu willen we maximaal 1000 euro uitgeven,

Ik zoek een horloge wat ik onder een pak kan dragen, tijdens de bruiloft. Een dress watch dus. Niet al te groot, zo is de Marvin hieronder 44mm vind ik te groot voor zo´n horloge. Ik heb een MeisterSinger no3, 43mm, groter wil ik niet. 40-41-42mm heeft de voorkeur. Kleur maakt me niet zoveel uit al zie ik dat ik neig naar een lichte wijzerplaat.

Graag lees(ervaringen) of zie ik foto´s van wellicht andere interessante horloges waar ik wellicht niet aan denk. De bruiloft is pas in juni dus ik heb nog even.

Hieronder voorbeelden van Aerowatch, Marvin en Bruno Sohnle

Mido Baroncelli en Belluna serie.
Heel goed en precies lopende horloges voor een scherpe prijs.
www.mido.ch

Gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk. Als ik zelf voor de keuze zou staan zou het deze worden, of eigenlijk de chronoscope maar die is iets duurder

Ik zou vooral ook op de dikte letten, zodat hij mooi onder de mouw past. Een handopwinder is het beste denk ik. De band kun je aanpassen op de kleur van overhemd, das of pak. Zelf zou ik niet gauw een zwarte band nemen, te somber.
Weet je de kleuren die je gaat dragen al?

Groeten,

Martin

Dank je voor de info, ik ga hoogst waarschijnlijk in het (licht)grijs trouwen.

jeronimo Schreef:

Dank je voor de info, ik ga hoogst waarschijnlijk
in het (licht)grijs trouwen.

Hmm, dan zou ik persoonlijk voor een stalen horloge gaan, met een zilveren plaat. En een donkergrijze band. Iets in deze stijl, maar dan binnen budget :slight_smile:

Groeten,

Martin

Klopt, zoals MartinB aangaf.

Beste,

Ik zou ook voor de Junghans gaan. Dit horloge is erg stijlvol.

Succes.

Groet

+1

Van harte met het voorgenomen huwelijk.

Met betrekking tot een trouwhorloge:

zoiets?

ruim binnen budget.

of deze?

Groet
Herman

Nomos Tangomat. Is 38mm maar draagt als 40mm doordat de lunette zo goed als ontbreekt

Ik zat ook aan epos te denken. Ik vind deze erg mooi:

Wellicht bij jou pak met een ander bandje.
plaatje van clockwise

Zeno, zowel automaat als handwind. 40mm diameter en 10 mm dik

Stowa Antea 390 kan ook

Ik zag gisteren deze te koop staan : een Seiko SCBS001

http://uhrforum.de/ausverkaufte-raritaet-seiko-moving-design-automatikuhr-der-mecha-burger-bestzustand-t68552

Ja, ik zou ook de Junghans kiezen, maar dan met witte wijzerplaat.

Overigens, let wel op: de wijzers zijn erg “slank” en bij een soortgelijk horloge heb ik soms moeite om ze te zien.

Mark2025 Schreef:

Beste,

Ik zou ook voor de Junghans gaan. Dit horloge is
erg stijlvol.

Succes.

Groet

Dubbel, sorry.

Tissot Visodate! Is erg veel horloge voor het geld. (saffier glas, open achterkant, automaat, vouwsluiting voor €450,- zonder korting)

Ik heb er wel een nieuwe (echte) alligator aangezet want ik houd niet van fake.

Groeten
Rutger

Blijft een prachtig horloge, al neig ik zelf naar de zwart/gouden versie:

Misschien een seamaster aqua terra?

Ik geloof dat dat te doen moet zijn voor rond de duizend. :slight_smile: