Dressachtig, witte wijzerplaat, blauwe wijzers, automaat, onder de duizend euro: wie helpt me?

Goed! Ik maak de rekening op, maar niet voordat ik alle reageerders hartelijk bedank voor hun tips, aanwijzingen en fraaie plaatjes.
Ik heb gesmuld van de plaatjes van de Epos, Christopher Ward, Hamilton, Citizen enz. enz. Ik heb op mijn manier alle suggesties serieus bekeken, qua uiterlijk schoon (daardoor vielen b.v. de Stowa en de Orients af), grootte (vele afvallers) en prijs (want duizend euri is echt de limit).
Blijven er twee over!
De Orient Star Classic Men’s watch EL05003W en de Seiko SARX 033.

Orient Star

Seiko SARX 033

Tja, en dan begint nu voor mij de afweging. Ik kruip in mijn hol en ga diep nadenken. Als ik eruit ben, laat ik het nog even weten.

2 likes

De SARX033 is het mooist
De wijzerplaat is fantastisch
Het opgelegde logo super
Band van goede kwaliteit
Nummer4 heeft er 1 te koop

Je zou ze allebei eens in’t echt moeten kunnen zien, zou de keuze wellicht vereenvoudigen !

Hier nog een foto om het je nog moeilijker te maken…:wink:

4 likes

Blijft een prachtig klokje voor weinig (ik heb de datumversie).

uh… je schreef in je OP toch dat je de powerreserve
van juist deze die orient Star niet zo mooi vond ?

1 like

Dat klopt. Niet zo mooi, maar net geen grond om de Orient af te keuren. Bovendien heeft de Orient een beduidend lagere prijs. Ja, de SARX is echt helemaal af! Maar wel wat prijziger. En daarover zit ik nu in mijn holletje te delibereren.
Op de achtergrond speelt ook nog iets anders. Ik ben van plan ooit een reis te maken naar Japan. Een Seikoreis inclusief " Japan", zal ik maar zeggen. Misschien voor de dubbelslag Grand Seiko sd (de grail) en de SARX 033. Ik bekijk ook de snelheid waarmee ik fondsen opbouw. Er ligt al een bodempje.

1 like

Zwitserland is dichterbij :wink:

2 likes

Zwitserland is zo 1998!

3 likes

Seiko, zeker weten. Mooie tijdloze klok, verveelt nooit en bovendien altijd in trek (mocht je er toch vanaf willen na een tijdje). Stuk mooier ook naar mijn mening.

2 likes

Of deze

4 likes

Ja daar schrijf je nauwelijks op af in tegenstelling tot de oriënt.

2 likes

Precies en hier op het forum is een koper zo gevonden. Itt de Orient zegt mijn gevoel.

Maar je primaire reden moet natuurlijk niet doorverkoop zijn, maar o.a. hoe mooi je het horloge vindt. Wat mij betreft wint de Seiko dit dus ook.

2 likes

Absoluut ook de mooiere van de twee en inderdaad later doorverkopen kan geen reden zijn hoewel…. Ik zou er verstandig aan doen om dat wel mee te laten wegen in mijn geval ha ha!

2 likes

Of de Classic Automatic zonder blauwe wijzers… Ik snap niet dat ze voor dat geld zo’n horloge kunnen maken.

2 likes

Nog niet genoemd, maar onverwachts kwam deze in beeld:

Archimede 39 SI.M Klassik.
Prachtig, prachtig! Maar toch ook weer aan de kant geschoven. EUR 800,-- vind ik echt erg pittig voor dit horloge.

En voor het overige bivakkeer ik nog gezellig in mijn hol …

2 likes

Als blikken konden doden haha wow!

1 like

Hehe je raakt er écht niet uit eh ?

1 like

Dat geldt voor de Seiko’s natuurlijk ook! Waanzinnige horloges voor het budget! Oriënt Star wil ik nog eens proberen,… Als het niet te dressy is.

1 like

Misschien té goedkoop, té Chinees, té fout, maar wel leuk

1 like