Ik draag mijn horloge altijd, zelfs in bed, in bad en op het strand. Ik zou het gewoon doen. Een casio G-shock zou ik dan wel heel rebels vinden
Ik dacht even dat het een fetisjclub was, maar om je vraag te beantwoorden: Ik sluit me bij vrijwel iedereen aan. Het heurt niet, maar het is tegenwoordig wel bon ton, dus doe vooral wat je leuk lijkt.
De naked Schwartzkopf van @Koekoek alléén doen als je een SKX hebt en militair bent, aub.
Deze discussie hebben we al heel erg vaak gevoerd hier de afgelopen jaren, dus deze keer van mij een kort commentaar, net zoals anderen voor mij ook deden.
Over de etiquette regels kan geen discussie zijn (die zijn vast omschreven), dus niet doen wanneer je jezelf daaraan wilt houden.
Wanneer je jouw eigen zin wilt doen; dat kan tegenwoordig ook, dus vooral doen in dat geval.
Fijne Kerstdagen gewenst!
Wel natuurlijk. Oubollig gelul, omdat iemand in 1865 ooit eens iets heeft bedacht in een sjacherijnige bui mijn god zeg.
dat kan je toch niet serieus nemen?
Niemand, maar dan ook NIEMAND zal je hier op aanspreken. En als er wel iemand bestaat die zo bijdehand (want dat is het namelijk : wie ben jij dan, pipo ) is om naar je toe te komen :
.
Bemoei je met je eigen zaken, ik loop ook niet naar iemand toe op een feest om te zeggen : pssst mijnheer, uw sokken matchen niet bij uw stropdas.
Dat is namelijk exact hetzelfde.
Oja let nog even op de Oscaruitreiking :
Als het daar mag, mag het overal.
Horloge om. Beter dan continu op de telefoon loeren.
Als het verplichte dresscode is dan is het volgens de etikette inderdaad not done om een horloge te dragen.
Nog iets dat not done is bij een black tie event, laat die f***ing telefoon thuis. Als je mogelijk echt bereikbaar moet zijn zorg dan dat het nummer van een vaste telefoon op het event beschikbaar is voor diegene die je absoluut moet kunnen bereiken.
Tja, hangt van de gelegenheid af, mijn gevoel zegt bij black of white tie nooit een horloge maar wie weer kan het bij jouw feestje prima.
Anyway… first world problems…
Dat is me pas een zooitje ongeregeld.
Daar zou Amy nog niet dood gevonden willen worden.
En oubollig is weer helemaal in kerel.
Hoorde ik laatst bij rtl boulevard zeg maar de dagelijkse oscar uitreikingen.
Frans je bent het me eens kom er nou eens voor uit jij scooterende schavuit.
Tijd voor n poll.
- Wel een horloge op een Black tie event
- Geen horloge op een Black tie event
0 stemmers
Ik mis de optie geen black tie event
Black tie = geen polshorloge
Weet je wat ook zo grappig is? Deze vraag komt een paar keer per jaar terug. En altijd wordt dan die (ongetwijfeld zure) Groskamp ten Have geciteerd. Waarom? Nou…omdat er niks anders is om te citeren. Iedereen houdt zich krampachtig vast uit een boekje uit 1939.
In dit boekje staat bv ook dat " gij niet op straat mag roken ". Euh…ok
Of deze dan :
Als een heer met twee dames wandelt eischt de étiquette, dat hij nimmer in het midden loopt, doch de oudste dame aan zijn rechter hand laat gaan. De oudste dame gaat in dit geval in het midden. Er is niets tegen, dat een heer in tram, of trein, kerk, bioscoop of theater plaats neemt tusschen twee dames, tenzij het hoekplaatsen betreft, dan zal de heer de buitenste plaats innemen.
yeah right
Sowieso heren, nóóit gearmd over straat, zoek maar op (tenzij het een ouder persoon is die hulp nodig heeft). En zo staat het vol met oubollige regeltjes die al 80 jaar onzin zijn.
Maar tja, het staat in het boekje, dus houdt u aan deze regelsch ! Frau Grosskampf heeft gesprochen !
Het is niet overal dat mensen betaald worden/de horloges opgestuurd krijgen om ze te dragen .
Hey nog wat gevonden :
Men spreke in gezelschap niet over ziekten, operaties, kwalen, symptomen enz. d.w.z. men weide er nimmer over uit, evenmin als over schandaaltjes, ruzies e.d., teneinde den schijn te vermijden dat men zich daarin zou verlustigen.
nee, over aambeien moet je inderdaad niet beginnen, maar als ik net geopereerd ben aan mijn hand mag ik dat best wel bespreken toch? Oh nee
Frau Haverkampf
Uitstekende regel.
Ja maar…binnen mag ook al nergens meer
Als iedereen stopt met roken zou dat zoveel geld schelen in de gezondheidszorg dat iedereen een mooie horloge zou mogen uitzoeken vd staat.
Wat voor mij uit zou maken, is waarom de dress code black tie is. Als het bijvoorbeeld om de uitreiking van de Nobelprijs of een event bij het koninklijk huis gaat, zou ik het wel respecteren. Over het algemeen gaat het echter gewoon om interessant doenerij. Dan dus gewoon een horloge om wat mij betreft.
Officieel mag het niet, maar wat maakt het uit. Als het een niet te opvallend horloge is, lekker dragen.
Gewoon niet. Tijd speelt geen rol