Dresscode Black Tie : wel of geen horloge??

Vanavond gaan we cravate noir (deux pieces)

Normaal gesproken draag ik dan geen polshorloge. De laatste jaren valt me echter op dat de meerderheid van de mannen gewoon zijn polshorloge draagt.

Wat doen jullie in deze situatie?

3 likes

Gewoon doen, het zou niet heuren in zo een geval maar zoals je zegt doen anderen het ook dus waarom niet?

Officieel nee, maar verder lekker doen wat je leuk vindt

3 likes

Ik draag dan geen horloge. Maar, wat boeit de mening van een ander?

1 like

Ligt er natuurlijk ook aan wat je draagt. Als het een bescheiden dresswatch is zeg ik doen. Als je een Spider-Man invicta om wilt doen van 50mm zou ik dat zeker afraden. :sweat_smile:

6 likes

Er is echter één accessoire dat echt not done is bij Black Tie: het horloge.

Tijd speelt namelijk geen rol bij zulke gelegenheden. Het dragen van een horloge kan de gastheer of – vrouw het idee geven dat je op de tijd aan het letten bent.

Ben je heel gehecht aan een horloge, kies dan voor een stijlvol zakhorloge.

8 likes

Die raad ik per definitie altijd af, ongeacht de situatie :joy::joy:

12 likes

Stalen band of niet, bij de volgende black tie gelegenheid doe ik m’n Air-King om. Even mijn inner Ryan Gosling channelen :smile:

6 likes

Als je er zin in hebt gewoon doen

1 like

Neen. Gewoon niet.

Ga niet af op wat anderen doen. Voor je het weet loop je in een driekwart broek of op sandalen met sokken.

42 likes

Helemaal naakt gaan en om iedere pols 1 horloge om je dominantie te laten zien over de andere mannen.

31 likes

cravate noir

Wat doen jullie in deze situatie?

Van vriendengroep switchen

40 likes

Klinkt zorgelijk, sterkte ermee :+1:

8 likes

Nee hoor, een beetje decorum op z’n tijd kan geen kwaad.

3 likes

Sneakers eronder en horloge om de pols!:+1:t2:

2 likes

ik vind zo’n corum niks persoonlijk

6 likes

Ik ga meestal fietsen of te voet.

Je kunt toch gewoon een horloge dragen. Zat kerels die tegenwoordig ook verwijfde shirtjes en leggings dragen dus wat wil tegenwoordig een dresscode nou zeggen.

6 likes

Nee geen horloge om.

1 like

Van Mw etiquette herself, Amy groskamp ten have.

Bij rok en ook wel bij smoking wordt een châtelaine gedragen (een zwart zijden ripsband met gouden schuif en dito mousqueton waaraan het horloge wordt bevestigd). Het band met de gouden gesp blijft uit het vestzakje hangen.

Armbandhorloges worden door heeren in avondkleeding niet gedragen, Zij, die châtelaines bij een colbert costuum dragen bewijzen niet te weten hoe het hoort.

Sleutelkettingen worden van verchroomd nikkel of zilver gedragen, nooit van goud of imitatie goud.

Omdat je om onze mening vroeg…
Ik zou het ook niet doen, blijf zolang je wilt. En ga naar huis als je er genoeg van hebt

3 likes

In aanvulling op mijn eerste post: de dresscode is verplicht, zie ik net op de kaart. Ik zal dan ook geen horloge dragen.

Bedankt voor het meedenken !!

2 likes