Ongeveer dubbel aan een zenith of jlc welke in het eigen voorstel zit.
Dan toch deze Calatrava . 37mm bij 8mm PERFECT
Ongeveer dubbel aan een zenith of jlc welke in het eigen voorstel zit.
Dan toch deze Calatrava . 37mm bij 8mm PERFECT
Oei, dat had ik eerlijk gezegd een beetje met de jlc. Het is vast andersom, maar da’s net een viewmatic
Man man man het lijkt wel of er alléén maar rete dure klokken worden begeerd en of als écht mooi worden gezien hier
Heeft “iedereen” hier een moddervette bankrekening of wat …
Tis toch niet jouw topic? Waar maak je je druk om!
En inderdaad “iedereen” hier heeft de portomonee aardig vol. Jij niet dan?
Laat TS lekker z’n gang gaan jo
Sterker nog, als je alleen Seiko’s 5 of Vostoks begeert valt hier genoeg te bepraten. Ik begrijp werkelijk niet wat het probleem is.
Vind de horloges in je openingstopic beide mooi, maar wanneer ga je ze dragen.
Ik zou toch ook eens kijken naar de Junghans Max Bill. Draag die van mij niet al te vaak, maar blijft een mooie verschijning. En erg mooi, simpel, low-profile, etc.
Kom dan met suggesties ipv dat je loopt te klagen over de te dure smaak van anderen
Het was geen klaagzang maar meer een observatie.
@Bidle doet hierboven een voorstel voor een mooie witte dresser met een meer haalbaar prijskaartje.
Heeft Steinhart geen witte dressers??
Die Junghans heb ik gehad. Dat is inderdaad een mooi horloge. En ik draag (semi)dressers vrijwel dagelijks. Als er een nieuwe komt ga ik ook weer wat wegdoen, dus hoeft hij met minder andere horloges te wedijveren.
Ik wil inderdaad graag een wat meer ‘up market’ exemplaar, maar er gaat dan waarschijnlijk onder meer een Nomos Orion het kistje verlaten. Draagtijd zal hij dus krijgen.
Je kunt denk ik geen verkeerde keuze maken. Heb 10 jaar een JLC Master Control gehad en er zeer van genoten. Heb sinds enige tijd een Zenith Elite 6150. Voor mij de definitie van “dresser”, al kan ik begrijpen dat jij hem wat te breed vindt. In vergelijking met de Zenith zal de JLC gevoeliger zijn voor haarlijntjes op de lunette. Verder is de gangreserve van de JLC 75% van die van de Zenith Elite Classic (maar dat hoeft op zich natuurlijk geen problem te zijn).
Opzich een mooi horloge, maar ik ben niet zo’n small secconds persoon.
Zo ben ik ook niet dol op chronograven.
Ook het merk Nomos komt daarom niet voor in mijn lijst nog aan te schaffen horloges.
Het is een smaak kwestie, ik moet altijd een grote (normale) seconden wijzer hebben. En als één klassieke luxe horloge aan mijn eisen voldoet als het summum van eenvoud en kwaliteit dan is het de Jaquet * Droz Astrale Grande Heure Minute Quantieme 43mm.
heel mooi! voor mij te klein, als hij 40mm was geweest dan had ik hem!
Cool, heb ook een JD maar hoor er nooit iemand over. Is voor @tompj veelste groot (en hij draagt ook wel groot vind ik omdat hij wat dikker is). Maar de emaille wijzerplaat is fantastisch! Aanrader!
Enorm gaaf dat je een Jaquet * Droz bezit.
In dit forum komen de pareltjes uit de horloge wereld te weinig aanbod, dat is mij ook al opgevallen.
Dat er een groep enthousiaste liefhebbers is die de exclusievere horloges een warm hart toedraagd is mooi meegenomen. Daarom graag ook meer Zenith.
…Niet iedereen wil een doorsnee Omega. psss, mag ik eigenlijk niet schrijven.
Dat Jaquet * Droz met de Astrale mijn aandacht grijpt, komt doordat ik nogal hou van een rijke geschiedenis. Voorbeeld: Het eerste polshorloge, het oudste horlogemerk, bekende keizers die … droegen, het houden aan de basis princiepes waaronder het nooit een quartz horloge te hebben vervaardigd, etc. Last but not least koop ik horloges die als doorgeefluik bedoeld zijn voor mijn familie. Een Jaquet * Droz Astrale is het ideale erf horloge voor mijn neef die zijn initialen JD zijn. Julles zal blij zijn als hij van mij een Jaquet * Droz erft.
Een scharnierend achterdeksel, dat vind ik zó mooi van mijn Longines Weems Gassan LE. Het was een aankoop argument.
Prachtig
wat leuk! ja de historie van het merk was voor mij ook een van de redenen om een exemplaar te kopen! ik heb een grande seconde en ik vind de boodschap van oneindigheid ook mooi
gaaf dat jij ook een mooie Zenith hebt. Zal je familie blij mee zijn Nee, geniet er eerst zelf lekker van!