Dresser no date, suggesties?

Ik ben al even aan het denken voor een nieuwe topper voor in de collectie.
Net zoals @TheWornWatch ben ik ook wel een twijfelaar omdat het voor mij veel geld is en ik alle criteria wil afvinken, misschien ben ik te kritisch voor hetgeen ik wil betalen.
Vorige week ben ik naar @Hans zijn GS wezen kijken, echt de afwerking van een GS, het uurwerk en de dial :heart_eyes:
Nogmaals bedankt hans dat je dit wilde doen :+1:t2:
Maar dan toch de twijfel, wat een bedrag voor 1 horloge, er zit wel een datum op, geen bracelet (bij GS zou ik die toch wel graag erbij hebben) en aan de kleinere kant (37mm) dan wat ik eigenlijk zou willen.
Zodoende niet echt doorgezet.
Maar nu zit ik regelmatig te denken over wat ik nu wel echt wil, dat is eigenlijk een dresser of klassiek horloge zonder datum met een diameter van 38-40mm, mechanisch, zichtbodem, moet 2e hands zijn (afschrijven moeten andere maar doen :grin:) en max € 1500, minder is altijd prettig, meer kan ook maar is lastig voor mijn eigen gevoel, mochten alle snaren geraakt worden dan weet je het nooit.

Nu ik dit bepaalt heb is het toch moeilijk potentiële kandidaten te vinden, vooral het stukje no date is lastig.
Daarom wil ik jullie horloge vrienden om sugestisch vragen, voor het geval ik iets niet ken of over het hoofd heb gezien.
Mijn huidige collectie ziet er nu zo uit.

Voorbeelden die de revue hebben gepasseerd zijn:

De Seiko sarx035 helaas weer met datum

Nomos club campus, tikt ook wat eisen af alleen op de foto’s springt de vonk niet direct over

FC heeft ook een datum maar zou nog net kunnen op deze manier, vind het ook fraai dat er geen minuut markers op de plaat staan

En de Jeanrichard, wederom helaas met datum

Ben benieuwd naar jullie suggesties, bedankt :+1:t2:

5 likes

3 likes

Frederique Constant heeft een heleboel mooie dressers zonder datum, alleen het merk is (veel te) schaars op dit forum en er staat er dan ook bijna nooit eentje in het blauwe deel. Ik weet niet hoe dit elders op internet is, maar vind het zelf zeker het zoeken waard.

2 likes

Ik dacht, die vind ik zo voor je. No date is idd wel een dingetje.
Anders was een TAG Calibre 5 een mooie dresser, toch?

1 like

Ik vind die FC chique.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat het kost, maar ik vind deze Nomos gaaf als sportieve semi-dresswatch:

7 likes

image

11 likes

Junghans Meister of een Christopher Ward C5 Malvern, beide zijn handwinders

1 like

Misschien modern vintage?

Of anders iets uit de longines heritage lijn?

1 like

De Sinn 556xxx?

https://www.sinn.de/en/Instrument_Watches/556.htm

1 like

Behoorlijk ultieme dresser en geheel iets anders dan in je collectie zit. Op de site van een gerenommeerd forumlid ook nog :wink:

https://www.ten2two.nl/product/meistersinger-pangaea/

1 like

Graag gedaan. Top dat ik je kon helpen in je zoektocht.

Die ‘no date’ maakt het inderdaad wel lastig. Persoonlijk vond ik deze altijd wel bijzonder door de ultradunne kast.

3 likes

Ik hou wel van Oris :
Juiste maat, no date, dresser.


Art Blakey, nieuw rond de 1900, dus biets er wat vanaf en je zit goed.

38 mm, geen open caseback, maar wel een hele mooie achterkant :

image


James Morrison, zelfde prijs.:point_up_2:t4:

En iets heel anders misschien, maar wel in je prijsklasse:


In alle kleuren, voor de juiste prijs. Geen datumvenster, maar stiekem wel een datumwijzer. Een dresser? Ach, geef het maar een naam :nerd_face:

10 likes

Nomos Orion?

9 likes

Die Club Campus vond ik op foto’s ook niet geweldig. Maar die is, vind ik, in het echt wel gaaf hoor. :ok_hand:

1 like

Over nagedacht maar afgevallen, zo’n miyota uurwerk is niet mijn favoriet

Ik heb al 2 FC dus ben er bekend mee, 3 in de collectie wordt wel veel dat weerhoudt me nu nog. Misschien dat er een uitgaat indien ik de juiste heb aangetroffen, ze schrijven vaak wel flink af.

Dat dacht ik ook, helaas.
Calibre 5 is ook met datum

Het is wel wat anders maar vierkant is niet mijn ding.

Juhnhans ga ik mij meer in verdiepen, de Malvern is te klinisch.

De veli is met datum, longines is ook interessant

Te druk

1zeiger is niet mijn ding

Way buiten budget

Deze kende ik nog niet, heb altijd het idee dat Oris te groot waren :+1:t2:

Prefereer dan toch de club campus

Misschien dat ik die dan eens in het echt moet zien.

Bedankt voor de vele antwoorden, geeft weer stof tot nadenken :+1:t2:

1 like

Speedmaster reduced? Heeft alleen geen zichtbodem

1 like

De big Crown pointer date is ook niet groot hè


Niet duur ook.

1 like

Tweedehands en in staal past deze wel hoor.

Montblanc
€ 1.300

(Maar ondertussen staan er al mooiere voorstellen hierboven. Die oris :drooling_face:)

2 likes

40 mm
Geen date
binnen het budget
Blauwe wijzerplaat met mooie sunburst.

Geen dank.

1 like

Hoe kan de 556 te druk zijn? Wil je een horloge zonder wijzers en markers ofzo… :thinking:

5 likes