Dresser (sportief?) op staal?

6 likes

5 likes

Sportief en elegant.
Prachtige bracelet die verraad dat het om een bijzonder horloge gaat en de blauwe wijzerplaat die mooi kleurt afhankelijk van het licht…

3 likes

Victorinox Alliance Mechanical.

2 likes

Mooi, maar een duiker staat voor mij toch wel heel ver van een dresswatch af.

Voor mij persoonlijk hoort een dresser niet op staal, tenzij het bijvoorbeeld een dunne Milanese band is. Anders wordt het toch een sportieve look. Niets mis mee, maar geen dresswatch (voor mij althans).

Zoiets anders, qua stijl?

https://www.boumanonline.nl/horloges/certina-ds-1-powermatic-80-c0298071103102

2 likes

Die grand Seikos zijn toch wel de ultieme dressers in mijn ogen, perfectie op en top.

deze moet zeker niet onder doen voor de rest :ok_hand:

4 likes

Mooi! Hij lijkt ook wel heel erg op de Longines … of andersom?
Slankere lugs maken hem echter meer een dresser, bedankt!

Zenith El Primero Espada

6 likes

556 i b op staal… Stuk chicer dan de zwarte variant
Super specs en zeer ingetogen. Ook zonder datum

3 likes

Deze Tudor vind ik teveel duiker. Wel een mooi horloge en kleur.
Ik zie liever geen duikring en slankere wijzers voor een ‘dresser’.

@Johan01 Wauw, deze is echt heel fraai en inderdaad, zo’n Milanese maakt het meer dressy.
Blauwe wijzers is geen blauwe dial, maar toch maar op de shortlist.
Dank je.

@EvolutioNL een Zenith, ja natuurlijk. Ooit een vintage Sporto gehad en een Kingmatic 360. Is deze ook in blauw? Ik ga eens speuren.

@DaLuca nooit eerder in het echt gezien, Sinn. Geen datum maakt hem interssant.

@anon59165879HF zeker een passend advies, bedankt. Datumvenster is wel een dissonant wat mij betreft.

1 like

Kan zeker de (net zoals een aantal mensen hierboven) de omega aquaterra en globe master aanbevelen. De plaatjes doen de globe master niet echt eer aan maar ik n het echt is de plaat echt super tof.

1 like

De Longines…

5 likes

Top grade ETA
38,5 mm diameter
200 meter waterproof
Opgelegde indices
De ene keer grijs, paars en dan weer blauw in de volle zon.

1 like

Jeetje wat een mooie modellen allemaal. Keuze genoeg.
@KoningKlok succes met je keuze.

2 likes

Doe eens gek :wink:

Ook verkrijgbaar op staal

2 likes

Ja tof horloge. Ik zag hem gisteren met een zwarte plaat in Roermond liggen. Ik ben helemaal niet into Breitling maar deze vond echt heel mooi.

In verband met de stalen band deze afbeelding gekozen, maar eigenlijk doet deze geen recht aan de mooie wijzerplaat…

3 likes

Deze variant heb ik nog niet in het echt gezien. Wel eens de witte om de pols gehad, maar er toen niet uitgekomen. Erg mooi horloge met een uurwerk dat 5 dagen gangreserve heeft en binnen de cosc normen blijft. Enige nadeel vond ik de 5atm, wat hem niet echt een allrounder maakt.