Dresswatch tips

Hallo allemaal!

Ik merk de laatste tijd dat ik steeds vaker een overhemd draag. Heb echter alleen maar flinke duikhorloges en wat G-shocks in mn collectie. Duikhorloges staan ook wel gaaf bij een overhemd, maar ik merk toch dat ik liever een dresswatch wil dragen. Ik als liefhebber van duikhorloges heb totaal geen verstand van dresswatches vandaar mijn volgende vraag aan jullie:

Wat kunnen jullie mij aanraden?

• Budget is ongeveer €200.
  • Liefst een modern horloge.
  • Moet een datumoptie hebben.
  • Geen Quartz.
  • Geen modemerk.
  • Kleur wijzerplaat ben ik nog niet over uit.
  • Max 40mm.
  • Te koop in Nederland. Hekel aan lang wachten en ook een hekel aan accounts aanmaken. :laughing:

Vind de Hamilton intra-matic erg mooi. Prijs is helaas boven mijn budget. De Orient Bambino komt daarbij erg in de buurt en is ook erg gaaf. Zijn er mensen die een Bambino bezitten? Zo ja, wat zijn de meningen daarover?

Bedankt alvast voor de tips!

Mvg

Je hebt ze al gevonden, advies lijkt me overbodig. :grinning:

2 likes

Het is er 1… Er zullen vast meer dresswatches zijn. Bedankt in ieder geval voor je bijdrage.

Ik heb een ouder model Bambino gehad. Ik vind hem een beetje lawaaierig. Maar het is een weinig geld voor een automaat.
Je kan er geen buil aan vallen.

Ik heb voor mijn schoonvader een keer een Bambino gekocht. Voor het geld echt een heel gaaf ding. Hij is alleen wel 40,5 mm en dat is behoorlijk fors voor een dress watch. Op mijn smalle pols zag het er niet uit.

Seiko 5je kopen en een fatsoenlijke leren band op gooien kan ook altijd. Gewoon op Amazon of monsterwatches kijken welke dressy zijn.

Voor 200 Euro wordt het niet beter dan zoiets of die bambino.

EDIT: zoiets, bijvoorbeeld:

Een SNXS77. Het is een sport horloge wat dressy is. :grinning:

2 likes

Of zoiets

:wink:

Ik voeg mij bij @Fate_Amenable_To_Change maar kijk eens iets verder bij Orient, ze bieden veel meer interessante opties naast de Bambino. Ik heb zelf een Orient Curator gehad. Ik zou nu voor onderstaand model gaan;

Is iets boven je budget, maar slechts €20,- meer dan een Bambino. Daar krijg je saffier en een PR-meter voor terug. De “indices” lijken net als mijn Orient Star Standard Date gun-metal van kleur te zijn, dit steekt zeer mooie en leesbaar af tegen de wijzerplaat. Zwart is natuurlijk ook een optie. Als je opties open wilt hebben qua kleur band, laat dan de grijze plaat links liggen. Dat is één van de redenen waarom ik de mijne weg heeft gedaan. Recentelijk is @anon50762135EV er ook achter gekomen dat een grijze plaat lastig te combineren is.

2 likes

Gewoon iets inruilen op mijn mido Adil :wink:

Betere value for money krijg je niet.

Maar voor 200 euro zou ik het idd bij Oriënt of Seiko houden.

2 likes

Oh trouwens, waarschijnlijk weet je het al, maar als je “pre-loved” durft te zoeken heb je natuurlijk opties die normaal gesproken nieuw niet binnen je budget zouden vallen.

Altijd goed. Als je vrouw al eerder door iemand anders is bepoteld dan kan dat bij je horloge ook prima toch @selie?

3 likes

[quote=“Candide, post:11, topic:110657”]
Als je vrouw al eerder door iemand anders is bepoteld
[/quote] Hmmm…licht bezoedeld zijn ze het fijnst! :slightly_smiling_face:

2 likes

12 likes

Zo zie ik ze graag. Beetje rekken en strekken voor het ‘hardlopen’.

1 like

1 like

6 likes

Exact. Mannen onder elkaar zijn heel wat makkelijker. :wink:

1 like

Nu ff 100km doen mét kale pols!

1 like

Ik besef dat je bij dit soort dingen altijd een budget moet opstellen, maar onder tweehonderd euro ga je quasi altijd bij Orient (niet alleen Bambino) of Seiko uitkomen als je de opgestelde criteria hanteert.

Voor (ruim) honderd euro meer heb je een Seiko SARB033 of SARB035 wat volgens mij dat extra geld zeker waard is.

Vintage vind je voor dat geld ook wel mooie dingen zoals een King Seiko.

3 likes

ook weer zo