Drgm

Hallo allemaal

Is mijn eerste keer op dit forum, en ik hoop hier wat info te vinden, ik ben in het bezit van een dames horloge, gekregen ooit lang geleden, is redelijk oud denk ik, met aan de binnenkant op de sluiting de letters DRGM
Ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest , maar geen site te vinden, mijn vraag is of iemand hier me aan wat informatie kan helpen, of weet waar ik die kan vinden

Bij voorbaat alvast bedankt voor de moeite,

ps, als ik tegen bepaalde regels op dit forum ben ingegaan, sorry,

Hoi Albert,

DRGM staat voor Deutsches Reichs Gebrauchs Muster , betekent dat het model een geregistreed design in Duitsland is , de maker stond dan in ieder geval sterker als iemand anders het model ging namaken.
Werd op van alles gezet, dus niet alleen op horloges.

Zonder foto van het horloge , uurwerk en afmetingen kan ik verder niks over vertellen , behalve dat dameshorloges in het algemeen weinig waarde hebben.

groet, André

Hallo, een ieder

Ik zou graag wat meer te weten komen over een horloge dat ik in mijn bezit heb, maar het lukt me niet goed om hier een foto te plaatsen, is vast simpel, maar ik weet het even niet, help???
alvast bedankt

groet Albert

Lees even dit: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

hallo allemaal,

Is er iemand die me iets over dit horloge kan vertellen?? er staat niets op, behalve dan op de sluiting van de band, daar staat drgm, dank alvast voor een reaktie

groet Albert

Zo valt er niet veel over te zeggen. Een horloge zonder naam is namelijk nogal… naamloos :smiley: Laat eens foto’s zien van de binnenkant van de kast en het uurwerk?

kan er zo weinig over zeggen, maar het ziet er precies uit als een horloge wat ik een tijd geleden eens onder handen heb gehad, die had een zilveren kastje en een (redelijk simpel) cilindergang-uurwerkje en was uit de '30-er jaren.
Zoals André al aangaf: de financiele waarde is niet erg hoog (meestal is bij dit soort horloges de emotionele waarde het belangrijkst, omdat het bv van een oma geweest is)

Een foto van de binnenkant, zegt mij niets, maar ik ben ook geen kenner, het horloge werkt nog wel goed.
Iemand een mening??

bij voorbaat dank, groeten Albert