Drie stuks. Dames citizen en omega. Plus een junghans zakhorloge

Heerlijk, ik heb weer wat om in mijn favoriete forumdeel te plaatsen. Schroom niet om mij ongegeneerd af te zeiken, ik kan het hebben. En ik lees het altijd met een grote glimlach in andere topics.

Om te beginnen, ik weet dat zowel zakhorloges als dameshorloges over het algemeen minder waardevol zijn dan reguliere herenmodellen.
Ik ga er dus niet van uit dat hier voor 1000 euro op tafel ligt.

Waar het voornamelijk om gaat, bij het uitblijven van emotionele waarde, is het de moeite/kosten van servicen waard tegenover de waarde van de horloges in goede staat?
(Ik denk zelf dat alleen de Omega misschien in de buurt van deze moeite kan komen)

Een zakhorloge, junghans quartz. Goudkleurig.
12/5909 kom ik tegen op de binnenkant. Heb er zelf dus weinig vertrouwen in.

Dan een ieniemienie dameshorloge van citizen met vaste band.
Veel cijfertjes aan de onderkant maar ik denk eigenlijk dat het overtypen meer moeite kost dan het horloge aan waarde vertegenwoordigt.

Dan de enige die nog iets goed zou kunnen maken.
Een hele kleine Omega dynamic
Horloge lijkt te lopen maar alleen de secondewijzer doet het. De twee andere wijzers blijven stug op hun plaats. Verzetten is wel mogelijk. Maar om zo min mogelijk te beschadigen blijf ik er graag af.
Ik was geloof ik een topic tegengekomen waar @PeterLC er eentje van een buurvrouw had gerepareerd. En dat was eenmalig? :grinning:

Bandje en sluiting zijn ook origineel Omega. Maar met behoorlijk rek.

3 likes

Zien er alle drie nog goed uit. De Omega is een leuk ding en ziet er goed uit, daar is best wel wat vraag naar. Zoek maar eens op het web, je komt ze genoeg tegen. Is het economisch verantwoord? Hangt van de aanschafprijs af en wat er mis is met het horloge. Ik meen me te herinneren dat vanwege het formaat het een minder prettige klus was, maar dat mag PeterLC zelf bevestigen :innocent:

1 like

De Omega is een dames maat. Dus toch weer niet zo heel veel waard.

1 like

Oeh leuk…komt ie:

Jemig man een Gamma schuifmaat? :scream:

De horloges zijn niks waard, de Omega wellicht 100 euro voor een liefhebber :wink:

1 like